Oxxio wint Pricewise Gouden Energie Award voor 2e jaar op rij

Oxxio heeft voor het 2e achtereenvolgende jaar de Pricewise Gouden Energie Award gewonnen. Het is de 3e prijs op rij voor de energieleverancier, in 2015 won Oxxio Zilver.
“Het is een dubbele bevestiging voor de mooie stappen die we met Oxxio zetten. Zeker omdat de Pricewise award voor 50% uit klantbeoordelingen bestaat. We hebben de afgelopen jaren hard gewerkt om te zorgen dat onze klanten supertevreden zijn én blijven”, aldus Freddy Verweij, commercieel manager Oxxio. “We blijven voor goud gaan!”
App in de hoofdrol
Daarin speelt de app een hoofdrol, samen met de slimme chatbot Energiebuddy O. Deze digitale medewerker is 24/7 beschikbaar om vragen te beantwoorden en problemen op te lossen. “Dat waarderen onze klanten zeer, zo blijkt ook uit onze cijfers. In 2017 waren er 29% meer zelfservicehandelingen ten opzichte van 2016.”
Scherpe prijs
Verweij: “Een 8,1 voor prijs! Daar gaan we voor. Het onderstreept dat we een supervoordelige energieleverancier zijn. Oxxio heeft altijd een scherpe prijs geboden en dat blijven we doen. En dit hoeft wat ons betreft niet ten koste van goede service te gaan. Juist ook door onze focus op digitale service kunnen wij zo voordelig zijn. Deze award is een mooi bewijs dat zowel prijs als kwaliteit op orde zijn bij Oxxio. Op onze eigen site vind je altijd de beste deal. Verder blijven we werken aan onze app en aan eerste App-Only energieleverancier van Nederland worden.”
Over de Pricewise award
Pricewise beoordeelt elk jaar alle Nederlandse energieleveranciers op prijs en kwaliteit. Het onderzoek bestaat voor 50% klantbeoordelingen en 50% prijsstelling. Het onderzoek naar energieleveranciers is gebaseerd op miljoenen gemaakte vergelijkingen. Het cijfer voor klantbeoordelingen is gebaseerd op een klanttevredenheidsonderzoek. De klanten beoordelen de leverancier op het overstapproces, de informatievoorziening, de klantenservice, de facturatie, de prijs-kwaliteitverhouding en een algemeen oordeel.
Over Oxxio
Oxxio is de eerste App Only energieleverancier van Nederland. Energiezaken regel je eenvoudig in de app, waar en wanneer jij dat wilt. Van leuk extraatje in het begin is de Oxxio app anno 2018 uitgegroeid tot het centrale servicepunt. Inmiddels wordt de app 250.000 keer per maand gebruikt en heeft meer dan 50% van alle Oxxio klanten de app geïnstalleerd. De app wordt steeds persoonlijker en relevanter gemaakt met diensten als Energieslurpers, gericht op de individuele gebruiker. De app is ook te gebruiken door niet-klanten van Oxxio.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.