Geplaatst door Next Unicorn Award 2017

PICNIC wint Next Unicorn Award 2017

Amsterdam, 20171208 — Online supermarkt PICNIC is winnaar van de Next Unicorn Award 2017. De prijs wordt toegekend aan ondernemingen die de potentie hebben te groeien naar een marktwaarde van één miljard Euro. Gerard Scheij van PICNIC nam de prijs in ontvangst tijdens de nieuwste editie van Amsterdam Business Inspiration, het jaarlijkse event voor ondernemers uit de regio Groot-Amsterdam in het Postillion Convention Centre Amsterdam. Genomineerd voor de award waren de snelgroeiende disruptive startups 3D Hubs, Crunchr en PICNIC. De Next Unicorn Award is een initiatief van MeerBusiness Amsterdam. Het zakenplatform heeft een bereik van 40.000 ondernemers uit de Metropool Regio Amsterdam.

“PICNIC is één van de kroonjuwelen van de Amsterdamse tech- en startupsector. PICNIC laat sinds de start een uitzonderlijke groei zien en het ijzersterke team straalt enorme ambitie uit”, aldus de jury, die PICNIC unaniem tot winnaar koos.

Juryvoorzitter prof. dr. Marc Salomon: “De 100 Miljoen Euro investeringsronde in maart 2017 was zonder meer indrukwekkend en staat in de top-3 van hoogste serie B investeringen in een Europese startup. Ondanks het feit dat PICNIC actief is op de retail foodmarkt – dagelijkse boodschappen – is het een techbedrijf pur sang.” PICNIC trekt enkel Internationaal toptalent aan om de efficiëntste en meest effectieve logistieke keten en klantervaring te realiseren. De onderneming heeft bovendien een eigen elektrische wagen delivery fleet met elektrische voertuigen ontwikkeld en zet de nieuwste technologie in, zoals kunstmatige intelligentie en robotica. “Wij denken dat PICNIC een zichtbaar icoon gaat zijn van de nieuwe economie die de concurrentie aan kan met grote buitenlandse techbedrijven”, zegt Salomon.

De jury van de Next Unicorn Award 2017 bestaat uit:

Voorzitter prof. dr. Marc Salomon, Dean van de Amsterdam Business School, vicevoorzitter Erwin van der Rijt, partner bij BDO, Ruben Nieuwenhuis, CEO van StartUpAmsterdam, StartupDelta, auteur van managementboek “StartupCity”, Mike Muller van dagblad de Telegraaf, Marc Roebersen, general manager van GM Postillion Convention Centre Amsterdam en Thomas van der Heijden, CEO van DRS Makelaars.

Next Unicorn Gerard Scheij, mede-oprichter Picnic naast hem van links naar rechts Elske Doets, zakenvrouw 2017; drs. Ursula van Zandvliet Rozemeijer, directeur en mede-oprichter MeerBusiness Amsterdam, AT5 Ancorwoman, presentatrice Sanae Orchi