Geplaatst door Polarsteps

Polarsteps introduceert video en telt 1 miljoen Nederlandse gebruikers

Amsterdam, 12 december 2019Polarsteps, de populaire Nederlandse reisapp, introduceert vandaag video. Al meer dan 1 miljoen Nederlanders gebruiken de reisapp om hun trips te tracken en hun belevenissen vast te leggen. De nieuwste app-update brengt reisverhalen beter dan ooit tot leven. Vrienden en familie maken reiservaringen nu van nog dichterbij mee en reizigers kunnen bij thuiskomst hun avonturen met bijna net zoveel adrenaline herbeleven. De feature is gratis en onbeperkt beschikbaar.

CEO en co-founder van Polarsteps, Koen Droste: “Sinds we Polarsteps vier jaar geleden lanceerden, hebben we gezien dat het vertellen van reisverhalen een unieke aanpak vereist. Een reis bestaat uit zoveel meer dan alleen je foto’s. Van het tracken van je route, tot je foto’s en verhalen, tot je reisstatistieken zoals het aantal bezochte landen en hoe warm het was op de dag dat jij een hike maakte. Het is mooi om te zien dat reizigers deze behoefte delen, waardoor we het afgelopen jaar hard zijn gegroeid. Wereldwijd maken ruim 2 miljoen mensen gebruik van onze app en onlangs hebben we de miljoenste Nederlandse gebruiker mogen verwelkomen. In totaal zijn er dit jaar al meer dan 1 miljoen reizen getrackt met Polarsteps.”

Over de nieuwe video feature zegt Droste: “Met video’s bieden we reizigers op Polarsteps een totaal nieuwe beleving. Onze verwachtingen zijn hooggespannen aangezien dit de meest gevraagde feature van het jaar is. We hebben dan ook hard gewerkt om reizigers hier nog voor het einde van het jaar blij mee te maken en zien uit naar de avonturen die zij met video gaan delen. Of dat nu een spectaculaire bungeejump is, een kijkje in de onderwaterwereld, die ene blooper waar je onderuit gaat op je ski’s of die eerste keer dat je sprinkhaan gaat eten.” Reizigers kunnen video’s van 3 tot 60 seconden toevoegen. Met de ingebouwde videotrimmer bewerken gebruikers hun video gemakkelijk in de app.

Naast het tracken en herinneren van reizen, heeft Polarsteps de ambitie om in 2020 de ervaring rondom reisplanning opnieuw uit te vinden voor reizigers. Onlangs is hiertoe de eerste stap gezet met de lancering van de reisplanner. Een tool die reizigers helpt te bepalen in welke volgorde en hoeveel dagen zij elke plek van hun rondreis willen bezoeken. Bovendien kunnen vrienden en familie nu van de voorpret meegenieten. Droste: “Dit is onze eerste stap om reisplanning zó makkelijk en inspirerend te maken, dat het bijna net zo leuk wordt als het reizen zelf. In het nieuwe jaar breiden we deze tool uit met nieuwe functionaliteiten. Op die manier wordt Polarsteps dé plek voor het plannen, tracken en herinneringen van al je trips.”

Trailer met aankondiging van de video feature
Bekijk hier de trailer video waarmee Polarsteps de nieuwe feature aankondigt.

Video feature in actie op roadtrip van Amsterdam naar Athene in Polarsteps Jeep
Polarsteps co-founder Niek Bokkers reed met de Polarsteps Jeep van Amsterdam naar Athene en filmde zijn avonturen onderweg. Beleef deze roadtrip op Polarsteps.

Over Polarsteps
Polarsteps wordt met liefde gemaakt in Amsterdam door enthousiaste avonturiers met een passie voor reizen, design en tech. Niet voor niets werd het idee voor Polarsteps geboren tijdens een zeiltrip over de Atlantische oceaan. De scale-up bouwt sinds de lancering in 2015 hard aan dé plek waar reizigers hun trips kunnen plannen, tracken en voor altijd blijven herinneren. Inmiddels maken wereldwijd meer dan 2 miljoen reizigers gebruik van de app.

Over de app
Polarsteps trackt automatisch je route en de plekken die je bezocht hebt tijdens het reizen. Simpelweg door je telefoon in je tas of broekzak mee te nemen. Zodra je verbonden bent met internet, plot de app vanzelf al je routes, belangrijke locaties en foto’s op een kleurrijke kaart die live met vrienden en familie gedeeld kan worden. Als je reis is afgelopen maak je één met druk op de knop een prachtig fotoalbum met al je foto’s, verhalen en reisstatistieken bij elkaar.

Reizigers kunnen Polarsteps gebruiken via iPhone, Android en de website: www.polarsteps.com