Pondres Social Media Onderzoek 2012

Pondres doet dit jaar onderzoek naar het gebruik van social media binnen het Nederlandse bedrijfsleven. Wij voeren dit onderzoek uit onder diverse branches en uw medewerking wordt daarom enorm gewaardeerd. Natuurlijk delen wij onze resultaten en kennis vervolgens weer met u!
Net als vorig jaar zal Pondres in samenwerking met MWM2 het social media onderzoek gaan uitvoeren. Het onderzoek is het vervolg op een onderzoek dat wij vorig jaar uitgevoerd hebben. Vast bij een aantal van u nog wel bekend. In lijn de verwachting gaat het onderzoek SMO2012 heten. Wij willen u dan ook vragen om medewerking met betrekking tot het invullen van de vragenlijst. In deze feed willen wij de lezers graag om zijn of haar visie vragen en verzoeken tot deelname aan ons onderzoek. Onder de respondenten verloten wij een iPad 2.
Onderzoek
Meten is weten. Een uitdrukking die je inmiddels vaak voorbij hoort komen binnen de social media branche. Nu social media de zogenaamde hype voorbij is willen wij weten op welke manier het Nederlandse bedrijfsleven social media inzet en wat de verwachtingen zijn voor het jaar 2012. Ten behoeve van de kennisdeling wordt het onderzoek na afloop uiteraard weer beschikbaar gesteld voor ieder die het lezen wil.
Om een kleine indicatie te geven:
Het onderzoek geeft o.a. antwoord op de volgende vragen:
– Waarom wordt er wel of geen social media ingezet?
– Welke social media kanalen zijn ingezet in 2011?
En welke verwacht men in te zetten in 2012?
– Wat zijn de doeleinden van social media inzet?
Heeft men voor deze doeleinden een social mediastrategie?
Dit onderzoek gaan wij zowel online als offline onder diverse branches uitvoeren om zo een compleet beeld te krijgen van de ontwikkelingen binnen de markt. Uw medewerking aan SMO2012 wordt zeer op prijs gesteld en wij verwijzen u dan ook graag door naar de enquête:
http://ow.ly/6488w
Voor evt. vragen kunt u mailen naar: Tim.de.Jong@pondres.nl of Sjef.Kerkhofs@Pondres.nl
Wanneer u op de hoogte wilt blijven van de laatste ontwikkelingen volg ons dan op Twitter: @Pondressocial
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.