Geplaatst door Prezi

Prezi introduceert het eerste videoplatform dat makers en hun visuele content ‘live’ samen in beeld brengt

Communicatietools zouden mensen in de schijnwerpers moeten zetten, en dat is precies wat Prezi Video doet voor live streams en video-opnames. Prezi lanceert Prezi Video, het eerste videoplatform dat makers in real time naast de door hen gekozen visuele content in beeld brengt. Prezi Video biedt gebruikers een snelle en eenvoudige manier om video’s te maken en te delen. De oplossing maakt een einde aan de noodzaak om schermen vol tekst te delen, beelden na te bewerken of gebruik te maken van een groen scherm (green screen).

Prezi’s bestaande presentatieplatform stelt 100 miljoen gebruikers op unieke wijze in staat om op een dynamische manier de relatie tussen ideeën te laten zien. Prezi Video biedt eenvoudige integratie van visuele content met het hoofdscherm, net als bij een nieuwsuitzending. Dit resulteert in videocommunicatie met meer impact. Gebruikers hoeven niet langer over te schakelen naar een afzonderlijk scherm voor het tonen van beeldmateriaal. Het videoplatform creëert ook een duidelijkere band tussen makers en hun visuele content. Prezi Video is ontwikkeld voor personen en organisaties in diverse sectoren, van het bedrijfsleven tot het onderwijs.

“Face-to-screen is uitgegroeid tot het primaire type videocommunicatie. Naar onze mening verdient dit boeiender visuele tools”, zegt Peter Arvai, de medeoprichter en CEO van Prezi. “Als visuele informatie direct naast je gezicht (of in je handen) in beeld te zien is, kun je er zeker van zijn dat de boodschap veel natuurlijker en boeiender overkomt. Dat geldt zowel voor de spreker als voor het publiek.”

“Met Prezi Video heb ik gemakkelijk en snel gedenkwaardige en meeslepende video-presentaties van professionele kwaliteit kunnen maken op evenementen overal ter wereld”, zegt Terry Schussler, senior director, spatial computing bij Deutsche Telekom. “In Prezi Video zitten al een hele berg goed doordachte templates waarin de presentator en de content ten opzichte van elkaar zo in beeld geplaatst worden dat dit de beste kijkervaring oplevert. Naast ‘live’ presenteren kan ik ook gemakkelijk video’s opnemen en binnen een uur delen.”

Functies van Prezi Video
Prezi Video is een softwareoplossing voor het maken van eenvoudig te editen video-opnames waarin gebruikers eenvoudig visuele content in real time kunnen toevoegen. Zo kunnen ze snel pakkende videocontent maken, zoals tutorials, live webinars, trainingen, lesmateriaal en zelfs video’s voor social media. De gecreëerde video’s hebben een hoogwaardige, post-productie look & feel. Met Prezi Video kunnen gebruikers:

• Online video’s creëren: Gebruikers kunnen snel en eenvoudig nieuwe internetvideo’s maken. Met een keuze uit meer dan 50 ontwerpsjablonen en honderdduizenden afbeeldingen kunnen ze professionele en overtuigende video’s samenstellen. Ze kunnen hun video’s ook als herbruikbaar markeren. In dat geval kunnen anderen de content bewerken en zichzelf als presentator opvoeren.
• Video’s op een Mac of pc creëren: Met de desktopapplicatie Prezi Video kunnen gebruikers hun bestaande Prezi- of PowerPoint-presentaties importeren en in een handomdraai omzetten in video’s om live te streamen of online te delen. Prezi Video is compatible met diverse webconference-diensten, waaronder Webex.

“Webex-klanten verwachten van ons als ’s werelds grootste videoconference-platform de hoogste mate aan innovatie en de ultieme gebruikerservaring”, zegt Lorissa Horton, VP and General Manager van Webex Teams. Dankzij de samenwerking met Prezi kunnen ons beider klanten hun content in dezelfde geïntegreerde omgeving presenteren. Zo kunnen ze boeiender presentaties geven die meer impact hebben op hun publiek. De combinatie van Prezi Video en Webex Teams geeft al een voorproefje van waar visuele communicatie in de toekomst naar toe gaat.”

Beschikbaarheid
Prezi Video is per direct wereldwijd verkrijgbaar. Meer informatie is te vinden op https://prezi.com/video. Geïnteresseerden kunnen via deze website ook direct aan de slag gaan met het maken van video’s.