Geplaatst door CloudVideo

Product StarLeaf van CloudVideo scoort een 9,2 in magazine WINMAG Pro

ALMERE – Videoconferencing wint steeds meer terrein in het bedrijfsleven. Marc van Grieken, directeur van CloudVideo.nl, beaamt dit: “Steeds meer bedrijven en organisaties zien de voordelen van video-vergaderen. Non-verbale communicatie wordt dan zichtbaar. En als je iemand recht in de ogen aan kunt kijken, praat dat een stuk prettiger.”

In het kwartaalblad WINMAG Pro verschijnt deze maand een zeer positieve review over CloudVideo en StarLeaf, dat video-vergaderen mogelijk maakt. “De journalist van dit blad gaf een 9,2 voor onze StarLeaf oplossing; daar zijn we uiteraard heel blij mee”, vertelt Van Grieken. Toch vermoedde hij dat StarLeaf hoog zou kunnen scoren. “Onze klanten vertellen ons vaak hoe gebruiksvriendelijk ze het vinden. Daarnaast krijgen we veel complimenten dat het kwaliteitsniveau van het geluid en het beeld zeer hoog is. Regelmatig krijgen wij het verzoek van organisaties voor een demo op hun locatie en in veel gevallen wil men direct de apparatuur laten staan”.

“Nooit irritant gestotter of vertraging in de conference”
Ook journalist Peter Güldenpfennig van het blad WINMAG Pro ervoer de voordelen en het gemak van StarLeaf tijdens de test. Hij schrijft: “Opvallend is de kwaliteit van de video en het geluid. De software detecteert automatisch hoeveel bandbreedte je tot je beschikking hebt (…). Zo zit je dus nooit met irritant gestotter of vertraging in de conference. Bovendien is het kwaliteitsniveau van het geluid van een orde die we enkel bij zware dedicated conference-systemen zijn tegengekomen. StarLeaf heeft dat bijzonder goed voor elkaar en dat spreekt zeer voor de software.”

Lage investeringen, snel te implementeren
Inmiddels is StarLeaf zo ontwikkeld dat zowel kleine organisaties als grote bedrijven gebaat zijn bij online video-vergaderen. Van Grieken: “De investeringen zijn relatief laag, omdat veel software ‘in the cloud’ zit; dat maakt het aantrekkelijk en snel te implementeren bovendien.” Deze cloud software is flexibel te integreren met de hardware. Güldenpfennig ziet nog andere pluspunten: “De interface is logisch en opgeruimd, terwijl je praktisch geen functies mist. (…) Heb je een account, dan kun je binnen jouw organisatie nieuwe gebruikers via e-mail aanmaken binnen de portal, en hen een uitnodiging sturen.” Zo kunnen deelnemers, klanten of collega’s in het buitenland, heel gemakkelijk uitgenodigd worden deel te nemen aan een StarLeaf-meeting. Hij besluit: “We kunnen StarLeaf niet hard genoeg aanraden.”

Ga voor de volledige review naar: www.cloudvideo.nl.