Geplaatst door Progress Software

Progress Software introduceert locatie- en contextgebaseerde oplossing voor de telecomsector

De Situation-Based Promotion solution accelorator biedt telecom-dienstverleners de mogelijkheid om in real-time gerichte, locatiegebaseerde reclame en gepersonaliseerde promoties te leveren op basis van patronen in het mobiel telefoongebruik van klanten, interessen, voorkeur voor specifieke sociale netwerken en andere klantrelevante profielen. Marketing managers profiteren van deze oplossing, doordat het direct voor een extra aankoopimpuls kan zorgen. Wanneer zij iemand real-time aanbiedingen en advertenties kunnen bieden op zijn mobiele telefoon, stimuleren zij hiermee een directe klantreactie. De oplossing verbetert ook de effectiviteit van direct marketing aanzienlijk doordat de boodschappen en het aanbod gebaseerd zijn op persoonlijke criteria die relevant zijn voor de klant.

De Situation-Based Promotion solution accelorator is gebouwd op het Progress Responsive Process Management™-platform en benut de unieke, ingebouwde, locatie-bewuste Progress Apama® complex event processing-functionaliteit. Dit stelt telecom-dienstverleners in staat om meerdere marketingcampagnes te beheren door hen een combinatie te bieden van drie krachtige functies die voortdurend en in real-time draaien. Deze functies bestaan uit: (a) diepgaand inzicht en analyse van patronen in belgegevens en aanbiedingen, (b) detectie- en reactievermogen die het herkennen van patronen van gebruikers van mobiele devices en nauwkeurige voorspellingen mogelijk maken en (c) de flexibiliteit om direct promotionele programma’s aan te passen wanneer dit noodzakelijk is. Dit betekent dat marketing managers real-time en historische bel- en gebruikerspatronen, locatiegegevens en persoonlijke voorkeuren van geselecteerde klanten kunnen verzamelen en analyseren. Op basis van deze informatie kunnen zij gerichte aanbiedingen doen met behulp van relevante criteria. Zij kunnen direct de reacties bekijken en campagnes in real-time aanpassen aan de hand van de resultaten van de promoties.

Het belangrijkste is dat wanneer een actie niet goed werkt of wanneer een marketing manager een nieuwe dienst wil introduceren, deze aanpassingen snel en eenvoudig kunnen worden doorgevoerd. Zij kunnen alle aspecten van de campagne beheren vanuit één interactieve interface genaamd Progress Control Tower. Dit versnelt ook de time-to-market van nieuwe marketingcampagnes. Daarnaast kunnen marketing managers hogere response rates realiseren wanneer zij gebruik maken van een situatiegebaseerde promotie-oplossing. Relevante aanbiedingen worden dan gestuurd naar geselecteerde klanten op het juiste moment en op een locatie waar zij eenvoudig actie kunnen ondernemen.

“Om verder te groeien en een loyalere klantportfolio op te bouwen moeten telecom-dienstverleners in staat zijn om relevante diensten in real-time te identificeren en te verkopen”, stelt Susan McNeice, vice president Software Research bij Yankee Group. “Door variabelen zoals real-time gebruik te correleren met de voorkeuren en locatiegegevens van de klant zijn telecomdienstverleners in staat om aantrekkelijke en gerichte promotionele aanbiedingen te doen. Dit inzicht maximaliseert de omzetkansen en verbetert de klantervaring. Dit zijn tegenwoordig de belangrijkste onderscheidende factoren.”

Uit recent onderzoek van onderzoeksbureau Vanson Bourne blijkt dat 76 procent van de ondervraagde telecomdienstverleners van mening zijn dat real-time aanbiedingen op basis van patronen in klantgegevens bijdragen aan het behouden van klanten. 80 procent verwacht dat de uitgaven van de klant stijgen op basis van real-time aanbiedingen.

“Een internationale aanbieder van mobiele diensten, die onze oplossing heeft geïmplementeerd, heeft met situatiegebaseerde aanbiedingen de resultaten vertienvoudigd en realiseert een hogere omzet”, stelt Sanjay Kumar, industry vice president of Communications and Media bij Progress Software. “Wanneer klanten reageren op deze aanbiedingen, kunnen de telecom-dienstverleners een één-op-één relatie ontwikkelen en merkloyaliteit creëren. Op basis van de reactie- en aankoophistorie kunnen zij de inhoud van toekomstige marketingcampagnes verbeteren.”

De Situation-Based Promotion solution accelerator sluit volledig aan bij het Progress communications solutions-portfolio en kan worden gecombineerd met andere solution accelerators (Communications Order Management, Integrated Trouble Management en Order Visibility en Assurance). Hiermee biedt Progress Software hen een volledige customer experience management beheerconsole te bieden waarmee het inzicht en reactievermogen toeneemt bij alle verschillende contactmomenten van telecom-dienstverleners met de klant.

Progress Software stelt telecomdienstverleners in staat om de klantervaring te verbeteren op een manier die niet mogelijk is bij traditionele marketingoplossingen. De flexibele en snel te implementeren oplossingen kunnen de bestaande infrastructuur benutten. Veel van ’s werelds succesvolste telecom-dienstverleners maken gebruik van de communicatie-oplossingen van Progress Software, zoals Belgacom, Level3, Qwest, Alcatel-Lucent, China Mobile, Verizon, Frontier Communications, H3G – 3 Italia, Huawei, Sprint, Portugal Telecom, Orange UK, One.Tel HK, Cablevision, Telecom Italia en vele anderen.