Geplaatst door project44

project44 optimaliseert Movement Platform voor beter supply chain-beheer

Amsterdam, 22 mei 2024 – project44 heeft haar Movement Platform verbeterd, zodat klanten nog minder onderbrekingen in de supply chain ervaren. Dankzij deze update hebben klanten de beschikking over verbeterde functies en mogelijkheden om hun supply chain nog effectiever te beheren en te reageren op uitdagingen en verstoringen in real-time.

De afgelopen maanden heeft de wereldwijde supply chain veel verstoringen en crises meegemaakt, variërend van de droogte in het Panamakanaal tot Houthi-aanvallen die schepen bedreigen in de Rode Zee, en zelfs de instorting van de Francis Scott Key Bridge in Baltimore. Deze gebeurtenissen illustreren duidelijk de uitdagingen waarmee supply chains in 2024 worden geconfronteerd, vaak aangeduid als de ‘Never Normal Supply Chain’. Desondanks moeten bedrijven doorgaan met hun dagelijkse werk. Maar hoe kun je je supply chain voorbereiden op het onbekende?

De sleutel tot succes is data
project44 bereidt organisaties voor op toekomstige uitdagingen in de supply chain door maandelijks meer dan 10 miljard datapunten te verwerken. De inzichten uit deze omvangrijke database stellen organisaties in staat om adequaat te reageren tijdens (toekomstige) verstoringen. Met de nieuwste productrelease kunnen klanten nu alle zendingen bekijken die mogelijk worden beïnvloed door een verstoring of het risico lopen om getroffen te worden door verstoringen. Hierdoor hebben klanten snel inzicht in de impact van de verstoring op hun supply chain en kunnen ze de benodigde acties ondernemen.

Op de Movement-startpagina is de nieuwe weergave precies aangepast aan de supply chain van elke klant, waarbij alleen degenen worden getoond die worden beïnvloed door een specifieke gebeurtenis in de supply chain. Als er geen verstoring optreedt in hun supply chain – of als de klant een breder beeld wil van hun lopende zendingen – zien ze een volledig overzicht van al hun zendingen die wereldwijd onderweg zijn.

De afbeelding hierboven toont 36 actieve zendingen die op schepen worden omgeleid om de Rode Zee te vermijden. Gebruikers kunnen onder andere:

De weergave met betrokkenen delen die inzicht willen hebben in de potentiële impact van de Rode Zee-crisis op hun supply chain
Inzoomen op de kaart om gedetailleerde informatie te krijgen over waar individuele zendingen zich bevinden en vervolgens doorklikken naar de detailpagina van de zending om meer informatie te krijgen
Een lijst bekijken van alle zendingen die op de kaart worden weergegeven om verder te onderzoeken en te bepalen waar actie nodig is om neveneffecten zoals voorraadtekorten, vertraagde leveringen aan klanten of gemiste productieschema’s te voorkomen
project44-klanten profiteren van slimme AI-weergaven van zendingen die problemen hebben – of het risico lopen ze te krijgen. Hierdoor kunnen ze snel zien wat er aan de hand is en meteen actie ondernemen bij problemen in de supply chain. Voorheen duurde het dagen om dit te doen, maar nu kan het in een paar uur of korter. Dit helpt gebruikers van Movement om een stap voor te blijven en snel te reageren op onverwachte gebeurtenissen. Dankzij deze update kunnen klanten dure oplossingen, zoals onnodige luchtvracht, productie-onderbrekingen of late leveringen, voorkomen.