PubMatic lanceert allesomvattend commerce media-aanbod Convert

Amsterdam, 25 juli 2023 – PubMatic (Nasdaq: PUBM), een onafhankelijk technologiebedrijf dat een toekomstgerichte supply chain levert voor digital advertising, kondigt de lancering van Convert aan. Convert is een uniform selfservice advertising platform voor commerce media dat draait op de cloud-infrastructuur van PubMatic. Het is op maat gemaakt voor commerce medianetwerken en hun adverteerders. Gebruikers kunnen hierdoor zowel on- als off-site inkomsten genereren, inclusief sponsored listing advertising en CTV. Commerciële medianetwerken zijn in staat om waardevolle first-party data in te zetten om doelgroepen uit te breiden via het open internet. Toonaangevende industry brands, retailers en adverteerders zoals IPG Media Brands, Coles 360, dentsu, Luft Media, MiQ en Wallapop hebben zich bij PubMatic aangesloten als partners bij de ontwikkeling en aankondiging van het commerce mediaplatform. Het nieuwe commerce media-aanbod is beschikbaar voor zowel traditionele retailers als voor verschillende transactiegerichte bedrijven, zoals transportorganisaties, online boodschappenbezorgers, reisorganisaties of andere internetbedrijven die transacties verwerken.
GroupM verwacht dat de wereldwijde commerce mediamarkt meer dan 140 miljard dollar zal bedragen. De opkomende digitale supply chain van commerce media is gefragmenteerd. Hierdoor zijn commerce medianetwerken en hun adverteerders afhankelijk van meerdere technologielagen, wat de efficiëntie niet ten goede komt.
Convert biedt commerce medianetwerken één selfservice platform dat de complexe en gefragmenteerde marktplaats voor commerce media stroomlijnt. Het brengt essentiële monetisatie- en optimalisatiemogelijkheden voor sponsored listing, CTV, video en display-advertentiemogelijkheden samen. Convert is een onafhankelijk, privacy-gerichte full-stack oplossing die zorgt voor transparantie in vergoedingen en prijsstructuren. Ook brengt de oplossing automatisering en schaalbaarheid naar commerce medianetwerken en adverteerders.
Het nieuwe platform is een aanvulling op de bestaande commerce-mogelijkheden die PubMatic biedt via Connect. Deze omnichannel-oplossing is gelanceerd in 2022 en maakt datatoegang en controle aan de sell-side mogelijk. Connect brengt gebruikers dichter bij de consument. Het aantal commercebedrijven dat Connect inzet voor het uitbreiden van de doelgroep blijft toenemen. Dit komt omdat bedrijven zoeken naar nieuwe inkomsten met hogere marges als aanvulling op hun traditionele bedrijfsactiviteiten. PubMatic zag het aantal commerce-klanten op jaarbasis in het tweede kwartaal van 2023 met 50% toenemen.
“We kijken ernaar uit om met PubMatic samen te werken aan oplossingen die aansluiten bij ons doel om retail media te verenigen”, zegt Glen Conybeare, Executive Lead, Retail Media, IPG Mediabrands. “Het is een grote kans voor ons om onze merken te ondersteunen bij het wegwijs worden op dit gebied. Retailpartners, vooral de partners die wereldwijd werken, zijn een belangrijk onderdeel van ons platformecosysteem.”
“De opkomst van retail media staat vast en het potentieel voor het creëren van impactvolle ervaringen voor consumenten en bedrijfsgroei is enorm”, zegt Paul Brooks, General Manager bij Coles 360, onderdeel van Coles Group, een van de grootste retailers in Australië. “We zien dat veel bedrijven middelen ontwikkelen om de retail mediasector te betreden. PubMatic speelt snel in op de ontwikkelingen in de sector. De productontwikkelingen en investeringen in retail en commerce media beamen dat.”
Bruce Williams, EVP, Head of Performance Marketing bij dentsu: “dentsu zet zich in voor innovatie en integratie voor commerce media-adverteerders op het open internet. Onze samenwerking met PubMatic maakt het mogelijk dat wij waardevolle commerce- en retailgegevens gebruiken voor het creëren van geavanceerde targeting en rapporten. Ook verbeteren we de prestaties in de gehele supply chain van media. Dankzij de ondersteuning van PubMatic bevorderen wij onze resultaatgerichte end-to-end-aanpak voor media-activatie en leveren we onze klanten meer alomvattende strategieën voor brand en commerce media.”
“Lyft zet zich in om waarde te leveren voor onze klanten en stakeholders”, zegt Kenan Saleh, GM en Head van Lyft Media. “De nieuwe oplossing van PubMatic geeft ons toegang tot de programmatic expertise, schaal en bereik die nodig zijn voor het innoveren en uitbreiden van onze relaties met adverteerders. En het helpt bij het genereren van een grotere omzet.”
“Terwijl commerce media steeds belangrijker wordt voor brands, worden de toegangspunten ook steeds gefragmenteerder”, zegt Erin Madorsky, US Chief Strategy Officer bij MiQ “Bij MiQ is het belangrijk om samenwerkingen aan te blijven gaan met technologieleiders zoals PubMatic. Zo helpen wij onze klanten om in contact te komen met gewaardeerde shoppers en retailers en bij het behalen van succesvolle bedrijfsresultaten binnen de commerce mediasector.”
“Wallapop is een toonaangevende marktplaats die consumenten nieuwe mogelijkheden biedt”, zegt Soma Lepcsenyi, Programmatic Manager bij Wallapop – een marktplaats voor de verkoop van tweedehands producten. “De expertise van PubMatic in programmatic media en de lancering van Convert, dragen bij aan onze bedrijfsdoelstellingen om nieuwe relaties met consumenten en brands tot stand te laten komen. Ook verbetert het de user experience en verhoogt het de waarde die we leveren voor adverteerders.”
“Commerce media creëren op lange termijn een andere groeifactor voor de activiteiten van PubMatic”, zegt Ekkehardt Schlottbohm, RVP, Northern Europe bij PubMatic. “Datatoegang, monetisatie en controle zijn cruciaal voor commerce medianetwerken en hun adverteerders. PubMatic heeft een geschiedenis van leiderschap en innovatie op beide gebieden. Wij hebben alle vertrouwen in ons vermogen om waarde voor onze klanten te blijven bieden, door fors te investeren in de ontwikkelingen van aangepaste technologie met Convert.”
Klik hier voor meer informatie over Convert.
Over PubMatic
PubMatic (Nasdaq: PUBM) is een onafhankelijk technologiebedrijf dat klantwaarde maximaliseert door een toekomstgerichte supply chain te leveren voor digital advertising. Het sell-side-platform van PubMatic biedt toonaangevende digitale content creators de kans om op het open internet meer controle over hun inventory te krijgen. Verder stelt het platform hen in staat om meer inkomsten te genereren door de ROI te verhogen en addressable audiences via diverse advertentie formaten en op verschillende devices te bereiken. Al sinds 2006 zorgt onze infrastructuurgerichte aanpak ervoor dat data in realtime en op efficiënte wijze wordt verwerkt en gebruikt. Dankzij onze schaalbare en flexibele programmatic innovaties verbeteren we de resultaten voor onze klanten. Daarnaast maken we ons hard voor een levendige en transparante supply chain voor digital advertising.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.