Geplaatst door PubMatic

Pubmatic en Semasio breiden samenwerking uit en leveren groter bereik voor Omnicom Media Group

Amsterdam – Vandaag hebben PubMatic, een sell-side platform dat uitstekende resultaten levert op het gebied van digital advertising, en Semasio, een pionier als het gaat om Unified Targeting, hun partnerschap verder uitgebreid. Dit stelt media buyers in staat om hun audience targeting te verbeteren. De doelgroep- en context-segmenten van Semasio kunnen nu rechtstreeks in het sell-side platform (SSP) van PubMatic worden geactiveerd voor snelle en gerichte targeting.

Om te bepalen of het activeren van Semasio’s datasegmenten in de SSP in vergelijking met het targeten van dezelfde doelgroepen in een demand-side platform (DSP) zou zorgen voor een beter bereik, hebben OMD Nederland, OMG Duitsland en PubMatic de prestaties getest van mobile web en in-app campagnes. De resultaten voor OMD Nederland toonden een 205% toename in bereik wanneer Semasio segmenten werden gebruikt in de SSP in vergelijking met campagnes waar dezelfde gegevens werden toegepast aan de DSP-kant. Bovendien zag OMD Nederland een stijging van 16% in viewability en 21% stijging in click-through rate (CTR) door het activeren van de segmenten via PubMatic.

“Data blijft een grote rol spelen in de toekomst van addressability-strategieën en zal adverteerders helpen hun campagnedoelen te bereiken,” zegt Kevin Donker, Product Lead Programmatic, OMD Nederland. “We zijn blij met de geboekte resultaten met PubMatic en Semasio en kijken ernaar uit om de volledige mogelijkheden en een uniforme targetingstrategie in te zetten voor maximaal bereik en maximale prestaties voor onze klanten.”

“OMG Duitsland heeft als doel de complexiteit in programmatic advertising te verminderen, de transparantie in de supply chain te vergroten en nieuwe manieren te vinden om doelgroepen beter te bereiken”, zegt Can Zeybekler, Managing Partner Investment & Accountability, OMG Duitsland. “Door de integratie van Semasio’s datasegmenten, viewability thresholds en KPI’s aan de SSP-kant, waren we in staat om de gewenste doelgroepen beter te bereiken en de efficiëntie van onze OMG Marketplaces-campagnes aanzienlijk te verhogen.”

Semasio’s Unified Targeting slaat een brug tussen doelgroep- en contextual targeting door de sterke punten van beide methodes te benutten. Een semantische benadering stelt adverteerders in staat om doelgroep en contextual targeting strategieën op te bouwen zonder taxonomische beperkingen en naadloos uit te breiden tussen de twee. De oplossing stelt adverteerders ook in staat om data-gedreven contextual strategieën uit te voeren op basis van inzichten uit een seed audience. Bovendien kunnen bekende gebruikers op gebruikers- en paginaniveau worden geschaald op basis van hun gemeenschappelijke gedrag.

“De kracht van deze geavanceerde manier van contextual targeting wordt onderkend en gewaardeerd door media buyers, tech platforms en data providers omdat het bijdraagt aan betere addressability in een cookieloze wereld. De nieuwe aanpak van Semasio biedt media buyers de flexibiliteit en precisie die nodig zijn om zeer effectieve campagnes op te zetten en past perfect bij PubMatic’s klanten”, zegt Siebren Roorda, Regional Director Benelux and France, PubMatic. “Een van de belangrijkste voordelen van contextual advertising is dat het inherent samengaat met adverteerders-, industrie- en consumentenvertrouwen. Daarnaast is contextual targeting privacy-vriendelijk, omdat het is gebaseerd op de context van de pagina en niet op het individu. Het biedt marketeers een alternatief voor de lange termijn in tegenstelling tot targeting op basis van cookies.”

Kasper Skou, CEO en Co-Founder van Semasio voegt toe: “Sell-side targeting is een zeer interessante ontwikkeling in de industrie. Door de sell-side te informeren over de targeting, maak je ‘traffic shaping’ van de juiste biedkansen naar de campagne mogelijk. Dit resulteert in een toename van het bereik en bevestigt de kracht van sell-side targeting. We zijn enthousiast om onze krachten te bundelen met PubMatic en onze klanten dichter bij uitgevers en consumenten te brengen voor een verbeterde deliverability en flexibiliteit van campagnes.”

Over Semasio

Semasio is de pionier in Unified Targeting, waardoor digitale marketeers Audience, Contextual en Brand Fit oplossingen naadloos kunnen combineren in één targeting strategie, zowel aan de buy- als de sell-side. Het bedrijf werd in 2010 opgericht in Hamburg en is vandaag actief in bijna 30 landen. De semantische analyse-engine is beschikbaar in meer dan 25 talen. Voor het laatste nieuws, volg Semasio op LinkedIn.

Over OMD Worldwide

OMD Worldwide is ’s werelds grootste medianetwerk met meer dan 13.000 mensen werkzaam in meer dan 100 landen. OMD, een Omnicom Media Group bureau, is in 2019 en 2020 uitgeroepen tot Adweek’s Global Media Agency of the Year en staat momenteel bovenaan de ranglijst van de Effie Effectiveness Index als ’s werelds meest effectieve mediabureaunetwerk.

Over Pubmatic

PubMatic (NASDAQ: PUBM) verhoogt de inkomsten van uitgevers doordat dat het een veelgekozen sell-side-platform voor bureaus en adverteerders is.

PubMatic’s cloudinfrastructuur-platform voor digital advertising stelt onafhankelijke app-ontwikkelaars en uitgevers in staat om hun digitale reclame-inkomsten te maximaliseren. Daarnaast helpt PubMatic adverteerders hun ROI te verhogen doordat ze hun doelgroepen middels diverse ad formaten op verschillende apparaten kunnen binden in merkveilige, premium-omgevingen. PubMatic heeft al sinds 2006 een eigen efficiënte, wereldwijde infrastructuur doorontwikkeld en loopt voorop als het gaat om innovatie in programmatic. PubMatic beschikt over vijftien kantoren en negen datacenters wereldwijd.