Industry Wire

Geplaatst door Intershop Communications

Pure player Zamro kiest B2B-e-commerceplatform van Intershop voor disruptie Europese markt technische supplies

 Zamro, een Nederlandse start-up op het gebied van e-commerce en onderdeel van ERIKS Group, heeft Intershop Commerce Suite als B2B-omnichannel-commerceplatform geïmplementeerd.
 In een recordtijd van vijf maanden is de Intershop-oplossing geïmplementeerd, ter ondersteuning van de snelle groeistrategie.

Amsterdam, 13 december 2016 – Intershop Communications AG, de toonaangevende onafhankelijke aanbieder van innovatieve omnichannel-commerce-oplossingen, heeft opnieuw een ambitieuze B2B-klant uit Nederland online gebracht. Zamro, onderdeel van ERIKS Group, heeft voor Intershop gekozen om hun B2B-e-commerceplatform te implementeren, op basis van de Intershop Commerce Suite die onder meer het Intershop-orderbeheersysteem omvat.

Zamro is een ambitieus en dynamisch e-commercebedrijf dat in februari 2016 is opgericht, grootse ambities heeft voor crossborder groei en zich richt op het snel veranderende gedrag van de technische B2B-koper. Met een uitgebreid assortiment van meer dan 500.000 industriële componenten richt het online aanbod van de start-up zich op een one-stop-shop-aanbod dat met name gericht is op klanten uit het MKB. Zamro streeft ernaar deze doelgroep een eenvoudige manier van bestellen te bieden. Dit is binnen deze branche nog niet vanzelfsprekend. De belangrijkste focus ligt op een perfect inzicht in de klant ten behoeve van een uitstekende klantervaring, uitgebreide productinformatie en een snelle, betrouwbare levering van de bestellingen. In tegenstelling tot wat binnen de zakelijke sector veelal gebruikelijk is, zijn de catalogi, producten en prijzen in de winkel volledig transparant. Bezoekers krijgen toegang zonder voorafgaande registratie.

Roelof Swiers, Country Manager Benelux bij Intershop: “Wij zijn er zeer verheugd over dat Zamro na een intensieve concurrentieanalyse heeft gekozen voor Intershop. Dit succes weerspiegelt Intershops B2B-focus en bevestigt opnieuw dat onze B2B-omnichannel-commerce-oplossing zeer aantrekkelijk is voor ambitieuze middelgrote bedrijven die gericht zijn op grensoverschrijdende groei.”

Floris Jan Cuypers, oprichter en algemeen directeur van Zamro, voegde hieraan toe: “Als innovatief, snel groeiend bedrijf beschikken wij met Intershop over een ervaren partner die onze ambitieuze B2B-e-commercestrategie ondersteunt. Het platform voldoet aan onze eisen voor een innovatieve en tegelijkertijd voordelige oplossing, die voldoende flexibel en schaalbaar is om onze groeiplannen te kunnen realiseren. Wij zijn daarnaast zeer te spreken over de korte duur van het project die een snelle marktlancering waarborgt.”

Zamro heeft een geavanceerde commerce-architectuur ontwikkeld, die in de publieke cloud door Carrenza wordt gehost. Het orderbeheersysteem van Intershop is in deze architectuur geïntegreerd, zodat nieuwe leveranciers en (internationale) magazijnen snel in het systeem kunnen worden opgenomen. Het B2B-platform, dat een B2C-ervaring biedt, is essentieel voor de realisering van de internationale groei-ambities en is aanvankelijk in Nederland en België live gegaan.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht