Geplaatst door Pyramid Analytics

Pyramid Analytics kiest voor Amsterdam om Europa te veroveren

Amsterdam, 22 oktober 2015 — Het snelgroeiende Pyramid Analytics, het nieuwe-generatie business intelligence platform, heeft €26,4 miljoen opgehaald in een nieuwe financieringsronde, die werd geleid door Viola Private Equity en Sequoia Capital, dat reeds eerder in het bedrijf investeerde. De financiering zal gebruikt worden om het personeelsbestand uit te breiden, de strategische samenwerking met partners te versterken en het marktaandeel vanuit Amsterdam in belangrijke segmenten in Europa sterk te vergroten.

Innovatief karakter Amsterdam
Voor de Nederlandse markt heeft de financiering directe gevolgen aangezien Pyramid Analytics vanuit haar vestiging in Amsterdam de Europese markt wil veroveren. Het huidige personeelsbestand van 15 mensen zal worden uitgebreid naar 50. Het innovatieve karakter, de goede mogelijkheden voor snelgroeiende en opkomende bedrijven evenals de beschikbaarheid van getalenteerd personeel en de aantrekkingskracht voor expats waren voor het bedrijf reden om voor Amsterdam te kiezen. De Nederlandse hoofdstad prijkt regelmatig bovenaan in overzichten van de meest aantrekkelijke steden voor startups en snelgroeiende bedrijven, waarin het bestempeld wordt als de creatiefste stad en het grootste digitale exchange platform wereldwijd.

300 procent groei
De tweede financieringsronde is het gevolg van de groei van Pyramid Analytics van 300 procent over de laatste drie jaren, waarmee de positie als een belangrijke speler in de groeiende markt voor digitale business inzichten is verstevigd. In de laatste drie jaren verdrievoudigde het klantenbestand jaarlijks en momenteel zijn er meer dan 350.000 gebruikers van het platform wereldwijd. Tot de organisaties die gebruikmaken van het Office BI-platform van Pyramid Analytics behoren diverse grote bedrijven, waaronder Siemens, EMC en HP.

Het robuuste data discovery platform met de goed geborgen governance-aanpak is aantrekkelijk voor allerlei typen gebruikers en komt tegemoet aan de behoefte om steeds meer data-gedreven beslissingen te nemen bij de realisatie van concrete zakelijke voordelen. De webgebaseerde tools maken self-service data-analyse en inzicht voor eindgebruikers mogelijk. Hierdoor kunnen zij snel inzichten met de hele onderneming delen, met behoud van governance en veiligheid.

Strategische samenwerking met Microsoft
De aankondiging valt in een uitzonderlijk jaar voor Pyramid Analytics. In juli breidde het bedrijf het partnerschap met Microsoft uit en sloot een strategische samenwerking op het gebied van development en technische integratie. Deze samenwerking is mede verantwoordelijk voor de sterke groei. Het combineren van Microsoft met daar bovenop Pyramid Analytics maakt het tot een ijzersterk aanbod.

Quotes
De Nederlander Herbert Ochtman, medeoprichter van Pyramid Analytics, licht toe: “Wij willen uitgroeien tot een van de spelers die de BI-markt domineert. Het vertrouwen van klanten, de overtuiging onder analisten en het hoge tempo van groei tonen aan dat organisaties ons zien als dé enterprise-ready BI-oplossing. Onze oplossing in combinatie met onze samenwerking met Microsoft en de geboden interoperabiliteit is een sterke troef. Ons BI-platform is geschikt voor allerlei verschillende profielen, van CIO, analist, IT-professional tot de zakelijke gebruiker. Wij gaan voor een complete BI-ervaring en bieden een unieke combinatie van agility en governance. Dankzij de financiering kunnen we profiteren van de toenemende vraag naar self-service BI.”

“De oplossing van Pyramid Analytics introduceert echte innovatie in een breed en continu groeiende markt. Aan het roer staat een wereldwijde managementteam met indrukwekkende BI-ervaring. Vooraanstaande analisten beschouwen het bedrijf als baanbrekend op het gebied van enterprise BI, en werkt voor tal van top Fortune 1000-bedrijven,” aldus Harel Beit On, general partner en oprichter van Viola Private Equity. “We zijn blij om de krachten te bundelen met het bedrijf en samen met Sequoia Venture Capital deel uit te maken van de transformatie naar marktleiderschap.”

De technologie van Pyramid Analytics wordt ook opgemerkt door analisten van belangrijke onderzoekbureaus, waaronder Gartner, BARC en Dresner. Ze prijzen de klanttevredenheid, technische mogelijkheden en concurrentiepositie van Paramid Analytics. Deze maand werd bekend dat het bedrijf de 2015 Dresner Advisory Services Industry Excellence Award in de categorie Overall Leadership heeft gewonnen.

Over Pyramid Analytics
Pyramid Analytics biedt professionals de tools die ze nodig hebben om data te analyseren en te monitoren, en om rapportages te maken, die snel en duidelijk inzicht geven in hun business. Honderdduizenden gebruikers bij zowel grote als kleine ondernemingen vertrouwen op Pyramid Analytics voor het – vol overtuiging – nemen en communiceren van gedegen beslissingen.

De belangrijkste suite van het bedrijf, BI Office, is een bedrijfsklaar analytics-platform met een snel presterende en geïntegreerde functionaliteit die het mogelijk maakt vertrouwelijke Business Intelligence (BI) content te self-serven en te delen. BI Office biedt snelle connectiviteit met nieuwe databronnen, on-the-fly datapreparatie en interactieve visualisaties via een intuïtieve en vertrouwde interface.

Pyramid Analytics combineert de eenvoud en agility die zakelijke en IT-gebruikers wensen, met enterprise-class beveiliging en governance die bedrijven nodig hebben. Via samenwerking en het delen van dashboards, rapportages en geavanceerde analytics – over afdelings- en bedrijfsgrenzen heen – met verschillende typen gebruikers en op welk device dan ook, kunnen klanten van Pyramid Analytics het bereik van BI-waarde en de gebruikersadoptie succesvol vergroten. De talentvolle teams van Pyramid Analytics zijn onder andere gevestigd in Amerika, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

Kijk voor meer informatie op: www.pyramidanalytics.com en volg ons op Twitter via @PyramidAnalytics en op LinkedIn.