Qlik organiseert ‘Visualize Your World Roadshow 2015’

Schiphol, 12 mei 2015 – Qlik® (NASDAQ: QLIK), leider in visual analytics, organiseert wereldwijd de ‘Visualize Your World Roadshow’. Op 4 juni 2015 wordt het event gehost in Nederland, het derde land in de tourreeks binnen Europa. Tijdens dit event lanceert Qlik haar platformgebaseerde Business Intelligence aanpak. Om deze visie kracht bij te zetten, introduceert Qlik gedurende het event diverse nieuwe producten, waaronder Qlik Sense Enterprise 2.0.

Qlik presenteert het nieuwe gedachtegoed en best practices. Bestaande klanten en partners kunnen hiermee hun ervaringen delen van self-service data visualisatie tot aan corporate BI, waarbij een veilige omgeving, governance en schaalbaarheid wordt gegarandeerd. Daarnaast presenteren zij een aantal use cases binnen organisaties variërend van self-service data visualisatie tot rapportage, dashboards, guided en embedded analytics.

James Richardson, voorheen Research Director bij Gartner en nu Business Analytics Strateeg bij Qlik, zal Human Intelligence in een keynote toelichten. Ook Patrik Lundblad, visualisatie expert bij Qlik, neemt een keynote voor zijn rekening. Hij gaat verder in op de roadmap van Qlik door middel van de nieuwe release van Qlik Sense en het cloud aanbod. Daarnaast laat hij zien hoe het intuïtieve, visuele analytics platform van Qlik analyses levert en inzicht geeft tot de kern van beslissingen. Naast de keynotes van James en Patrik zijn er diverse sessies van klanten zoals Liberty Global en CEVA Logistics, waarin zij presenteren hoe zij zijn overgestapt naar een datagedreven organisatie.

09.30 uur      Welkom & registratie

10.00 uur      Opening plenaire sessies met Sabine Palinckx, Country Manager Benelux, Qlik

10.30 uur      Keynote spreker: The Grey Area: Humans, Machines & Decision Points door James Richardson, Business Analytics Strategist, Qlik

11.00 uur      Keynote spreker: Visual Analytics at the Point of Decision door Patrik Lundblad, Visualization Advocate, Qlik

11.30 uur      Keynote spreker: Customer Intelligence at Liberty Global door Jim Jenkins, Director Database Marketing, Liberty Global

11.50 uur      Afsluiting plenaire sessies met Sabine Palinckx, Country Manager Benelux, Qlik

12.00 uur      Lunch & netwerken

13.30 uur      Break-out sessie 1

14.30 uur      Break-out sessie 2

15.30 uur      Opening netwerkborrel door Sabine Palinckx, Country Manager Benelux, Qlik

17.00 uur      Afsluiting

Locatie en inschrijving
Qlik brengt met de ‘Visualize Your World Roadshow’ iedereen met interesse voor Business Intelligence bij elkaar. Bezoekers maken voor het eerst kennis met de nieuwe platformgebaseerde Business Intelligence aanpak en met de nieuwe producten. De ‘Visualize Your World Roadshow’ vindt plaats op 4 juni in Fort Voordorp, Groenekan (Utrecht). De inschrijvingen zijn in volle gang, slechts een aantal plekken zijn nog beschikbaar via: http://go.qlik.com/nl_2015_H1_VYW_PRG_Save_The_Date.html

Op 24 juni organiseert Qlik ook een virtueel event voor geïnteresseerden: http://www.qlik.com/VizYourWorld

Volg de ‘Visualize Your World Roadshow’ via www.twitter.com/QlikView en Twitter mee met @QlikView en #VizYourWorld.

——-

Over Qlik
Qlik (NASDAQ: QLIK) is een leider in visual analytics. Het product portfolio voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en visuele self-service analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics. Ruim 35.000 klanten vertrouwen op Qlik oplossingen om betekenis te geven aan informatie van verschillende bronnen. Zo kunnen zij verborgen verbindingen binnen de data ontdekken die leiden tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik heeft wereldwijd vestigingen die samen met ruim 1700 partners meer dan 100 landen bedienen.