Qontent Matters creëert vloggend studentenhuis voor bol.com Back 2 Study-campagne

Het studiejaar gaat weer beginnen en de studentenhuizen stromen vol met een nieuwe lichting studenten. Ze mogen weer! Voor de nieuwe Back 2 Study-campagne, die speciaal ontwikkeld is voor het inspiratieplatform ‘Tech Magazine’ van bol.com, lanceert creatief bureau Qontent Matters een uniek videoconcept. In een one-take video maak je kennis met twaalf vloggende studenten die in hun nieuwe studentenhuis allemaal een andere must-have gadget voor hun studie testen.
De Back 2 Study-campagne van bol.com staat dit jaar in het teken van twaalf vloggers die nét huisgenoten zijn geworden. In de video is te zien dat deze studenten elkaar nog niet kennen. Ze hebben tot nu toe allemaal een ‘eigen’ leven geleid. Daar komt nu verandering in, want ze gaan met elkaar leven én studeren. In deze campagne laat het bol.com Tech Magazine zien hoe het er in hun nieuwe studentenhuis aan toe gaat en hoe de studenten hun studiejaar kickstarten met een product van bol.com. Ze mogen weer!
“De kracht van de nieuwe Back 2 Study-campagne is dat deze door (vloggende!) studenten, voor studenten is gemaakt. Hierdoor hoeven we als merk niets meer te bewijzen en geven we relevante inspiratie mét een bol.com-knipoog.”
Diane Dalhuisen, content Marketeer bij bol.com Tech Magazine
De twaalf studenten zijn zelf micro-vloggers, zoals Rohan van Zomaer Official en Lotta van Lola Lotta Ross. Ze delen een dag uit hun studentenleven, waarbij een product van bol.com centraal staat. De campagne wordt aangejaagd met een one-take campagnevideo. In deze video wordt duidelijk wat de uitdagingen zijn van samenwonen in een studentenhuis, maar dan wél met de bekende bol.com-knipoog. De video en bijbehorende vlogs worden via een speciale campagnepagina op het bol.com Tech Magazine gedeeld. Zo kan elke student zijn studiejaar slim (kick)starten dankzij de winkel van ons allemaal.
“Studenten inspireren om hun nieuwe studentenleven met handige producten van bol.com makkelijker en leuker te maken. Dát is wat we met de inspiratievideo en een serie van twaalf minivlogs willen bereiken. Door twaalf studenten met elk een eigen verschillende perspectief te belichten, kan elke student zich in iemand herkennen. Of het nu een die-hard gamer is of een vaste bibliotheekbezoeker die zich grondig voorbereidt op tentamens door al het studiemateriaal uit te printen.”
Danijel Dercksen, Creative Director Qontent Matters
Verantwoordelijk bij bol.com
Content Marketeer: Diane Dalhuisen
Brand Specialist: Casper Stollman
Verantwoordelijk bij Qontent Matters
Strategy Director: Robin van Polen
Creative Director: Danijel Dercksen
Concept & Copy: Reneé Bainczyk, Lianne Plouvier
Producer: Nienke Overhaus
Productie Assistent: Marlous Naumann
Director: Bas Baakman
Steadicam Operator: Jasper van Gheluwe
1st Assistent Camera: Luuk de Kok
Gaffer: Friso Tjalma
Art Director: Rivka Koops
Visagie: Joycelynn Wigmans
Still Photography: Merel Hurkmans, Bureau Bokeh
Music & Sound: Whoozy Agency
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.