Industry Wire

Geplaatst door Usabilla

Rabobank kiest Usabilla om uitzonderlijke digitale ervaringen te creëren

Amsterdam, Rabobank heeft Usabilla’s Voice of Customer (VoC) Solution geselecteerd om de digitale customer journeys van haar klanten beter te begrijpen.

Eerder dit jaar won de Rabobank de 10e editie van de CustomerFirst Awards in de categorie “banken”, een prijs die wordt uitgereikt aan de meest klantvriendelijke organisatie van Nederland.

Met de oprichting van het Digital Transformation Office (DTO) en de uitbreiding van haar tech stack, maakt Rabobank grote stappen om de klant nóg centraler te zetten. Een belangrijke stap in deze transformatie is de implementatie van een ​​VoC-oplossing om gebruikersfeedback op te nemen in haar digitale proposities.

Volgens Finbar Hage, Head of Data & Analytics; “De implementatie van Usabilla is een no-brainer voor de Rabobank; we willen een voorloper zijn op digitaal vlak en met Usabilla kunnen we de laatste stappen zetten om de algehele klantervaring te optimaliseren.”

Een van de eerste actiepunten voor Rabobank is het analyseren van de customer journey en te zien waar klanten momenteel de grootste problemen ervaren. Hierdoor kan de Rabobank zich concentreren op het oplossen van deze problemen en de algehele ervaring verbeteren. Met het combineren en analyseren van kwantitatieve en kwalitatieve data krijgt Rabobank de inzichten die waardevolle bouwstenen bieden voor de ideale klantbeleving.

Volgens Roel Jansen, CCO bij Usabilla; “We zijn bijzonder trots dat we een financiële instelling als de Rabobank kunnen voorzien met ons platform. De Rabobank is al een koploper als het gaat om het verbeteren van de klantbeleving en gaan nu nog een stap verder. Met de implementatie van onze oplossing blijft de Rabobank zich differentiëren en stelt ze de klant centraal in al haar activiteiten. ”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht