Rabobank viert het afgelopen jaar met nieuwe eindejaarscommercial
Dit jaar lanceert Rabobank voor het eerst een eindejaarscommercial. De feestelijke commercial van maar liefst een minuut laat zien dat Rabobank er het afgelopen jaar voor iedereen was op de momenten dat het telt.
De commercial van Rabobank toont een reeks momenten uit het leven van onze diverse klantgroepen: van studenten, jonge ondernemers, starters op de woningmarkt tot gezinnen. Zo laat Rabobank zien dat zij er het afgelopen jaar op veel momenten voor haar klanten is geweest. De rode draad van het verhaal vormen ‘transacties’: dagelijks bankieren, betalen, ontvangen. Hoe vanzelfsprekend ook, deze transacties maken mooie momenten mogelijk. Het is het bewijs van Rabobank’s ‘stille’ aanwezigheid in het leven van mensen.
De commercial is bewust te zien in december én januari, omdat de kerst- en nieuwjaarsperiode het perfecte moment is voor terugkijken, waardering uitspreken en vooruitkijken naar wat komt. De commercial sluit daarom af met de boodschap dat Rabobank komend jaar weer voor iedereen klaarstaat op de momenten die ertoe doen.
Pim Beekman (Managing Director Campaigns bij Dentsu Creative Amsterdam): “In plaats van een traditionele kerstcommercial hebben we gekozen voor een eindejaarsverhaal dat past bij de echte rol van Rabobank. Die rol zit niet in kerst zelf, maar in het hele jaar aanwezig zijn op dagelijkse, betekenisvolle momenten en dat vormt de basis van deze film.”
Credits
Opdrachtgever: Rabobank
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam
Productie en regie: 100%
Mediabureaus: PHD Media, Mindshare
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.