Geplaatst door Rackspace

Rackspace lanceert complete Kubernetes-as-a-service oplossing

Amsterdam – 24 mei 2018 – Rackspace kondigt Rackspace Kubernetes-as-a-Service aan. De dienst vereenvoudigt de wijze waarop organisaties containertechnologie toepassen en versnelt de digitale transformatie. Rackspace ondersteunt digitale transformatie op het gebied van applicaties, data, beveiliging en infrastructuur. Met deze nieuwe toevoeging kunnen organisaties Kubernetes op verschillende cloudplatformen als een dienst afnemen. Dit versterkt multi-cloudstrategieën, moderniseert applicatieontwikkeling en versnelt de productontwikkeling  gecombineerd met significante kostenbesparing.

Onderzoeksbureau 451 Research verwacht dat de markt voor applicatie containersoftware de komende jaren met 40 procent groeit naar een omzet van $3 miljard in 2020[1]. Kubernetes heeft bewezen de leider te zijn in containermanagement technologie. De meeste bedrijven beschikken echter niet over de expertise om in-house een effectieve Kubernetes-omgeving te ontwerpen, te bouwen en te onderhouden. Met Kubernetes-as-a-service levert Rackspace een unieke oplossing waarin beheer, onderhoud en de ondersteuning van de volledige technologie-stack inclusief cluster applicatiediensten gecombineerd zijn.

“Kubernetes is een belangrijk onderdeel van onze cloud transformatiestrategie”, stelt Mike Trkay, vice president Cloud Services voor FICO. “Het beschikken over een betrouwbare partner zoals Rackspace, die de complexiteit van een Kubernetes implementatie en onderhoud voor ons wegneemt, stelt ons in staat om meer aandacht te besteden aan het ontwikkelen van onze unieke propositie om fraude te bestrijden, risico’s te beperken en bedrijven te adviseren.”

De dienst stelt bedrijven in staat om per direct van de voordelen van Kubernetes te profiteren. Enkele van deze voordelen zijn:

• Transformeren van “Dag 2” werkzaamheden: Rackspace helpt zijn klanten om een succesvolle transformatie naar een container gebaseerde oplossing te maken. Na  het ontwerp en de bouw gaat Rackspace een stap verder middels het beheren van “Dag 2” werkzaamheden voor de klant. Dit omvat updates, upgrades, patches en verbeteringen op het gebied van onder andere de beveiliging. Deze werkzaamheden zijn de spil in een succesvolle implementatie van containers en vereisen verregaande expertise en ervaring.
  • Kostenbesparing: Klanten kunnen tot wel 50 procent besparen met de Kubernetes-as-a-Service dienst van Rackspace vergeleken met een zelfstandige implementatie. De klant krijgt meer inzicht in en controle over de kosten en de mogelijkheid de dienst in een opex of capex model af te nemen. Ook kunnen de servers geplaatst worden waar gewenst, inclusief in het datacentrum van de klant, een Rackspace datacentrum, een co-locatiefaciliteit van een derde partij en binnenkort op de grote publieke clouds.
  • Beveiliging op enterprise niveau: Van de infrastructuur tot het cluster, de containers die op het cluster actief zijn en additionele software die vereist is om de applicatie te runnen; Rackspace beveiligt Kubernetes-as-a-Service volgens de hoogste standaarden in de industrie. Experts van Rackspace valideren en testen elk onderdeel van de dienst, maken regelmatige scans van de container en stellen klanten in staat om gebruikerstoegang tot de omgeving te beperken. Rackspace heeft de expertise, processen en technologie in huis om klanten te helpen bij het naleven van (inter)nationale data en privacy wetgeving.

“Hiermee maken we de meest moderne infrastructuur toegankelijk voor elke onderneming”, aldus Scott Crenshaw, executive vice president private clouds voor Rackspace. “Kubernetes-as-a-Service is de meest eenvoudige manier op de markt om Kubernetes volledig getest en gevalideerd op enterprise niveau uit te rollen. De operationele ervaring en open source expertise die Rackspace combineert met de veiligheid, kostenefficiëntie en beschikbare Kubernetes-oplossingen, helpt bedrijven de digitale transformatie te versnellen.”

Kubernetes-as-a-Service is vanaf mei 2018 beschikbaar op Rackspace Private Cloud in alle regio’s. Ondersteuning voor publieke cloudplatformen wordt later in 2018 verwacht. Voor meer informatie: https://www.rackspace.com/managed-kubernetes.

[1] *451 Research, “The State of the Application Contain