RDC en Tripolis bundelen innovatie kracht in nieuw CRM platform

RDC is de grootste automotive informatiebroker van de Benelux. Een centraal onderdeel in het aanbod is CaRe-Mail, een uniek CRM-systeem dat door een groot aantal autobedrijven in Nederland wordt gebruikt voor de communicatie met hun klanten. Vorig jaar heeft RDC besloten om het bestaande CaRe-Mail te vervangen door een nieuwe, volledig geïntegreerde oplossing, waarbij de gebruikers alle beschikbare data op een makkelijke manier kunnen verwerken in persoonlijke, actuele en relevante communicatie met hun klanten.
Voor de ontwikkeling van de communicatiemodule is gekozen voor een samenwerking met Tripolis Solutions, specialist op het gebied van e-mail en marketing automation.
Directeur Hanneke Hoogweg van RDC over de samenwerking met Tripolis: “We hebben uiteindelijk voor Tripolis gekozen vanwege hun bewezen expertise in hun vakgebied, en vooral ook omdat zij met hun eigen ontwikkelteam garant staan voor de toekomstvastheid van CRM CARE.”
Mark van den Eijnden, productmanager van CRM CARE, over de toepassingen van het nieuwe platform: “De vele toevoegingen in de datalaag, zoals predictive analytics aangaande verkoop en service, geven het autobedrijf de gelegenheid om hun klanten op het juiste moment te kunnen benaderen met de juiste boodschap. Met de combinatie van onze unieke datakracht en de specialistische e-mail en marketing automation kennis van Tripolis halen onze klanten het beste in huis wat de markt nu te bieden heeft.”
Het nieuwe platform, CRM CARE, wordt in april gelanceerd. Op dit moment zijn al enkele pilots actief. De uitrol van het nieuwe platform naar alle gebruikers zal in de loop van het jaar plaatsvinden. Daarbij zullen de gebruikers intensief worden getraind in alle nieuwe toepassingen.
Bram Smits, CEO van Tripolis, over het project: “We zijn erg blij met het vertrouwen dat RDC ons heeft gegeven. De samenwerking met RDC past naadloos in onze strategie: gebruik maken van zoveel mogelijk datastromen om daarmee te zorgen voor relevante en meest up-to-date communicatie.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.