Geplaatst door Red Hat

Red Hat maakt data zichtbaar en beschikbaar in hybrid cloud omgeving

Red Hat OpenShift Container Storage 4.5 levert workload ondersteuning voor ‘data at rest’, ‘data in motion’ en ‘data in action’ op het Kubernetes-platform

Amsterdam, 24 september 2020  – Red Hat, Inc., leverancier van opensourceoplossingen, kondigt vandaag de lancering aan van Red Hat OpenShift Container Storage 4.5. Voor het analyseren van data is het nodig dat je weet waar de gegevens zijn opgeslagen en dat ze naar wens beschikbaar zijn. Ook in een hybride cloud-omgeving met gebruikmaking van containers. Dit is mogelijk met Red Hat Openshift Container Storage 4.5 dat Red Hat vandaag beschikbaar stelt.

Het opslagsysteem is nauw geïntegreerd met het Red Hat OpenShift Container Platform. Hierdoor is het mogelijk een betere architectuur te maken voor datadiensten die applicaties gebruiken. Te denken valt aan meetgegevens, logging en registry. Dankzij de recent uitgebrachte Red Hat OpenShift Virtualization is het mogelijk virtual machines én containers te hosten op een eenduidig, geïntegreerd platform inclusief Red Hat OpenShift Container Storage. Dit biedt hoge beschikbaarheid van persistent data (gegevens die zijn gecreëerd door een container die inmiddels niet meer bestaat), inclusief een gedeelde read-write-many toegang tot blocks voor betere prestaties en een eenduidige, geïntegreerde opslag-oplossing voor zowel containers als virtual machines.

Red Hat biedt hiermee diensten voor eenvoudige datatoegang en –transformatie met een consequente gebruikerservaring in de hybride cloud. Dit geeft een hechtere samenwerking tussen data providers en gebruikers van data in rust, in beweging en in actie.

Kan overweg met alle datatypen

‘Data at rest’

De jongste versie van Red Hat OpenShift Container Storage heeft een nieuwe externe deployment modus met Red Hat Ceph Storage waardoor het mogelijk meer dan 10 miljard objecten op te schalen zonder prestatieverlies.

Met de geïntegreerde ondersteuning voor object-, file- en block-storage kan Red Hat OpenShift Container Storage 4.5 overweg met alle gangbare datasoorten van containergebaseerde applicaties; dit alles binnen één controle-overzicht. Dit vermindert de complexiteit en vergroot de keuzes voor klanten. Aanvullend zorgt de rook operator voor Red Hat Ceph Storage voor nog beter beheer van het platform.

‘Data in motion’

Voor analyses van zelfs data in actie is het nodig te weten waar de data zijn; dat is vaak een worsteling. Red Hat OpenShift Container Storage 4.5 ondersteunt de integratie van Amazon S3 bucket meldingen, waardoor gebruikers een geautomatiseerde data-pipeline kunnen maken voor  het consumeren, catalogiseren, routeren en verwerken van real-time data.

Zo kunnen organisaties de doelmatigheid van geautomatiseerde data pipelines benutten via de message-gedreven architectuur, en geïntegreerde toegang tot Red Hat AMQ Streams en OpenShift Serverless.

‘Data in action’

Red Hat OpenShift Container Storage 4.5 geeft organisaties een meer granulaire controle in hoeverre zij compute kunnen loskoppelen van storage. Dit is nuttig voor een brede reeks aan workloads, van latency gevoelige databases tot throughput-georiënteerde, schaalbare datawarehouses en datalakes. Kunstmatige intelligentie, gericht op in-/deductie en modellering, kan voordeel hebben bij het loskoppelen, terwijl machine learning juist baat heeft bij een hechtere band tussen compute en storage voor snellere dataconsumptie en modeltraining.

Quotes:

Mike Piech, vice president en algemeen directeur Cloud Storage en Data Service bij Red Hat: “Organisaties gaan door met de modernisering van cloud-native applicaties. Daarbij is het essentieel dat zij begrijpen hoe zij de kracht kunnen benutten van de data die dergelijke applicaties genereren. Met Red Hat OpenShift Container Storage 4.5, en zijn ongeëvenaarde integratie met OpenShift, hebben we een belangrijke stap vooruit gezet in onze missie om gegevens binnen organisaties beschikbaar te maken, resilient en klaar voor acties voor applicaties binnen de open hybrid cloud.”

Mirko Mischiatti, chief digital, technology and operating officer bij Poste Italiane:

“Ons soort onderneming heeft schaalbaarheid nodig, doelmatigheid en beweeglijkheid. Dit dwingt ons naar het gebruik van hybride cloud oplossingen. We hebben besloten gedistribueerde container storage te gebruiken om data daar te plaatsen waar en wanneer we ze nodig hebben. Wij hebben gekozen voor Red Hat OpenShift Container Storage. Zijn beweeglijkheid, schaalbaarheid en consistentie over de hele infrastructuur past binnen onze vooruitstrevende DevOps-cultuur. Dit geeft Poste Italiane maximale productiviteit vanwege snelheid en flexibiliteit.”

Nick Patience, founder and research vice president, AI applications and platforms bij 451 Research, onderdeel van S&P Global Market Intelligence:

“Meer dan 60% van de beslissers in ons Voice of the Enterprise-onderzoek beschouwen databeheer en data-integratie als belangrijke kenmerken bij hun aankoopbeslissing van AI/ML-toepassingen. Het voorbereiden van data kan erg veel tijd kosten. Zij zoeken dus naar middelen om dat terug te dringen; zeker als zij open source tools willen gebruiken.”

Aanvullend bronmateriaal

Connect met Red Hat

Over Red Hat, Inc.

Red Hat is ’s werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity’s, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements

Certain statements contained in this press release may constitute “forward-looking statements” within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company’s views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company’s views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Red Hat logo  and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries.The OpenStack Word Mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation’s permission. Red Hat is not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.