Reed Business slaat slag in vernieuwing online activiteiten

Mediabedrijf Reed Business, onderdeel van één van ‘s werelds grootste uitgeefconcerns Reed Elsevier, startte een proces op om haar online proposities te vernieuwen. Reed Business heeft marktleidende posities in nagenoeg alle B2B markten in Nederland, met communities en diensten rondom sterke merken.
Eind 2011 wonnen we de pitch en zie hier het eerste resultaat: Boerderij.nl Dit is een community door en voor boeren die dankzij een sterke nieuwsvoorziening (voorheen vanuit AGD.Media, nu volledig geïntegreerd), uitgebreide achtergronden, sterke columnisten, boeiende inkijkjes en handige diensten zoals actuele marktinformatie marktleider wil blijven voor deze bijzondere doelgroep.
Onze focus ligt op User Centered Design
Met intensieve samenwerking binnen een multidisciplinair team zorgden we voor strategie, community-planning, interactieontwerp en uiteraard design. Met de ervaring van een soortgelijk traject met uitgever Audax voor Girlz.nl in ons achterhoofd kozen we voor een werkproces waarbij we stap-voor-stap progressie boekten. Met kennissessies deelden we de ingeslagen designstrategie met de achterban.
De bezoeker voorspelt de toekomst
Hierbij keken we niet alleen naar successen uit het verleden, maar waren we sterk gericht op de mogelijkheden in de toekomst. Hierbij onderkennen we sterk dat we niet alle gebruikersgedrag kunnen voorspellen. We laten daarom het gedrag van de eindgebruiker bepalend zijn voor hoe bepaalde zaken zullen werken of worden verbeterd. We bepalen de verbeterpunten, zoeken de beste oplossingen uit en testen die realtime op de sites. Via multivariate testing komt de meest succesvolle variant bovendrijven. Deze wordt vervolgens meegenomen als ‘best practice’ in de verschillende communities.
Andere sterke merken komen ook aan de beurt
Veel van Reed Business’ merken zijn een begrip onder professionals in de branches waarin ze actief zijn. Geen supermarktmanager die Distrifood niet kent, geen boer zonder Boerderij, geen fiscaal adviseur zonder ElsevierFiscaal en geen restaurateur zonder Misset Horeca.
Een gecentraliseerde aanpak voor iedere community
De ingeslagen weg maakt onderdeel uit van een vernieuwingsslag waarbij het gros van de Reed Business-websites volgens dit model wordt vernieuwd. Dankzij de eenduidige aanpak, waarbij de verschillende disciplines naadloos met elkaar samenwerken, komt onze expertise prima tot zijn recht.
Om het leven van vakprofessionals te vergemakkelijken en een betere en interactievere informatievoorziening te bieden aan de klant wil Reed Business een online vernieuwingsslag maken door de online activiteiten effectiever aan te vliegen met een gecentraliseerde aanpak. EPiServer en XMS vormen de technische kern van het technisch platform.
Bekijk het resultaat op boerderij.nl!
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.