Relay42 in Red Herring 100 Global

Red Herring heeft de Top 100 Global lijst bekendgemaakt. Hierin staan de honderd meest innovatieve bedrijven uit Noord-Amerika, Europa en Azië. Datamanagementspecialist Relay42 is de enige Nederlandse partij met een plek in die lijst.
Relay42 biedt een Data Management Platform (DMP) waarmee klanten met behulp van gecentraliseerde data marketingboodschappen in realtime, en door middel van beacons ook ter plekke, automatisch kunnen personaliseren en activeren via alle mogelijke kanalen; van banners en emails tot smartwatches. Relay42 wordt onder andere gebruikt door bedrijven als KLM, Ziggo, Thomas Cook, Centraal Beheer Achmea en Nuon.
Tomas Salfischberger, medeoprichter en CEO van Relay42 over de plek op de lijst: ‘In april waren we nog met acht Nederlandse kanshebbers en nu zijn wij uiteindelijk de enige ‘Dutchies’ op de wereldwijde lijst. Het was een spannend traject, met een eervolle uitkomst. Dankzij ons team van slimme en enthousiaste mensen en de nauwe samenwerking met onze klanten kunnen we continu vernieuwen en bedrijven helpen bij hun digitale transformatie.’
De Red Herring Top 100 global lijst is een kwalificatie voor veelbelovende bedrijven en ondernemers. De redacteuren van Red Herring waren de eersten die door hadden dat bedrijven als Facebook, Twitter, Google, Yahoo, Skype, Salesforce.com, Youtube en eBay de manier van werken en leven veranderden. Alex Vieux, uitgever en CEO van Red Herring zegt: “Relay42 belichaamt de visie, drive en innovatie van een succesvol bedrijf en kan trots zijn op deze prestatie.’
De bedrijven zijn beoordeeld op zowel kwantitatieve als kwalitatieve criteria, waaronder financiële resultaten, technologische innovatie, kwaliteit van het management, overall business strategie en marktpenetratie. Daarnaast werd er gekeken naar het trackrecord en naar vergelijkbare startups in dezelfde markt.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.