ReSnap neemt Startupbootcamp alumnus Bundle over

Nijmegen, 10 mei 2017 – Slimme fotoboek startup ReSnap neemt Startupbootcamp alumnus Bundle over. Beide bedrijven ontwikkelen technologie die het voor het gebruikers makkelijker maakt om vanuit de alsmaar groeiende hoeveelheid foto’s fysieke producten te maken. Door deze overname bundelen zij nu de krachten.
Consumenten kunnen via de kunstmatige intelligentie van ReSnap geautomatiseerd en razendsnel fotoboeken maken. Bundle wordt wel gezien als de Google Photos van Nederland. Met de door hun ontwikkelde iOS en Android app kunnen gebruikers samen met anderen foto’s verzamelen in slimme albums. Met de overname van Bundle zal de technologie van ReSnap ook beschikbaar worden op mobiel. Het uiteindelijke doel is hierbij om gemakkelijk en vanuit elke bron in enkele minuten automatisch een fotoboek te maken.
Exponentiële groei
De overname van Bundle komt voor ReSnap na een jaar van exponentiële groei. Afgelopen december groeide de omzet van ReSnap ten opzichte van een jaar eerder met bijna 2500%. De aandeelhouders van Bundle, waaronder de oprichter van Albelli, zien de overname als een logische stap. Michel op ‘t Landt, co-founder van Bundle “ReSnap is wereldwijd het enige bedrijf dat een subjectieve selectie-technologie voor foto’s heeft ontwikkeld. Hiervoor hebben ze succesvol een kunstmatige intelligentie ontwikkeld. Wij zagen in dat om succesvol te zijn als fotobedrijf je zulke technologie simpelweg in huis moet hebben. Gecombineerd met het succes van ReSnap was het voor ons een logische stap om in ReSnap op te gaan”.
Internationale expansie
De overname is onderdeel van de internationale groeistrategie van ReSnap. Naast de Benelux groeit de startup ook hard in de Verenigde Staten, Engeland en Australië. Uit marktonderzoek blijkt dat juist in die landen al veel meer aankopen via de telefoon worden gedaan. Thomas Beguin, co-founder van ReSnap: “Veel traditionele fotoboek bedrijven denken dat ze fotoboeken gemakkelijker maken door het lanceren van een app, maar eigenlijk lost dat geen echt probleem op. Je hebt met een app alleen toegang tot iemands foto’s, maar om het echte foto probleem op te lossen is er technologie nodig om door de wirwar aan foto’s heen te komen. Onze zelflerende algoritmes lossen dit probleem op en geven onze gebruikers inzicht in de meest memorabele foto’s. Gezien onze positieve gebruikerservaringen en enorme groei zitten we daarmee op de goede weg”.
Binnen enkele weken zullen de vernieuwde apps worden gelanceerd.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.