Geplaatst door Rox Media

Rox Media zet zich in voor een schone Schie

Project Schone Schie is een jaarlijks terugkerend initiatief waarbij vrijwilligers samen een deel van de oever van De Schie bij Rotterdam schoonmaken. Voor de 2018-editie realiseert Rox Media de nieuwe wervingswebsite.

Het project begon in 2015 als eenmans-actie van initiatiefnemer Tom Kleyn. In plaats van zich kwaad te maken over de troep die hij dagelijks zag liggen, besloot hij elke dag een beetje op te ruimen. De eerste berichten hierover werden al snel door de media opgepikt en gingen viral met ruim 1 miljoen views. Tot op de dag van vandaag inspireert het nog steeds dagelijks mensen wereldwijd.

De nieuwe website van Project Schone Schie krijgt een sterk activerend karakter. Het wordt een visuele one-page-website met content die inspireert en motiveert. Met onder andere video en veel beeld, statistieken, een sectie voor sponsorwerving en natuurlijk een inschrijfformulier voor de opruimdag.

Tom Kleyn, eigenaar van Blueboost en initiatiefnemer: “Project Schone Schie is in de loop van de jaren behoorlijk in omvang toegenomen. Daarom had ik een site nodig die mij werk uit handen zou nemen. Ik ken Rox Media als een toegewijde partij met veel ervaring met het bouwen van sites voor evenementen. Ze werken volgens een overzichtelijke planning en dat bevalt goed. Daarnaast zijn ze groot genoeg dat ik altijd iemand aan de lijn krijg, maar compact genoeg om de kosten binnen het redelijke te houden.”

“Het is inspirerend om te zien hoe dit initiatief is ontstaan en in korte tijd zoveel draagvlak heeft gekregen. Project Schone Schie valt of staat bij de inzet van vrijwilligers en sponsoren. We dragen graag ons steentje bij om dit project naar een hoger plan te tillen”, aldus Robbert ten Horn, partner bij Rox Media.

Op dit moment is de nieuwe website vol in ontwikkeling en zal deze in de loop van december 2017 gelanceerd worden.