Industry Wire

Geplaatst door Talpa

Ruud de Langen Chief Creative Officer Talpa Network

Talpa Network benoemt per 1 september Ruud de Langen tot Chief Creative Officer. In die functie wordt hij verantwoordelijk voor Talpa Creative. Hier worden de concepten ontwikkeld en geproduceerd voor content ten behoeve van adverteerders en voor eigen content op de verschillende platformen van Talpa Network. Het volledig Nederlandse Talpa Network ging in november 2017 van start. Op basis van unieke content en het eigen innovatieve technologieplatform legt het crossmediaal de verbinding tussen de mediaconsument en de commerciële partners.
Ruud de Langen (52) is sinds 2007 werkzaam bij Mindshare, eerst als Team Unilever leader en vanaf 2009 als CEO van het bedrijf. In deze periode won Mindshare vier keer de AMMA Mediabureau van het Jaar Award en werd het marktleiderschap uitgebouwd. Vóór Mindshare was hij werkzaam bij Starcom, zijn eigen Formatbureau Blaf met Karel Beijen, FHV/BBDO, The Media Partnership en Sky Radio. Hij kreeg ook bekendheid door zijn columns in Adformatie, zijn voorzitterschap van branchevereniging MWG, het bestuurslidmaatschap VEA en vele andere bijdrages aan het vak. Hij ontving in 2013 de Coq d’Honneur van het Genootschap van Reclame (GVR).
John de Mol: “Bij Talpa Network draait alles om goede content die op het juiste moment op de juiste plaats wordt aangeboden. Ruud de Langen heeft keer op keer bewezen dat hij op dat gebied bijna niet te verslaan is. Wij halen met hem een heel grote naam in huis en daar zijn wij trots op.”
Ruud de Langen: “Het is geweldig eervol om deze nieuwe positie in een uniek energiek lokaal bedrijf als Talpa Network met zoveel goede professionals te mogen vervullen”.
Als Chief Creative Officer gaat De Langen leidinggeven aan alle creatieven die werkzaam zijn bij Talpa Network. “Ik kijk ernaar uit om met nieuwe en bestaande creativiteit in de diverse Talpa Network onderdelen verder te bouwen aan originele en bijzondere content die mensen verbindt. De synergie tussen de diverse onderdelen zal een belangrijke rol spelen richting consumenten en daarmee ook naar de adverteerders”.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht