Geplaatst door Bullitt Group

’s Werelds meest hygiënische smartphone: Bullitt Group voorziet rugged Cat® S42 van geavanceerde antibacteriële bescherming

Reading, VK, 8 december 2020 – Bullitt Group, wereldwijde licentiehouder van Cat® phones, lanceert ’s werelds eerste antibacteriële telefoon. Alle externe componenten en oppervlakken van de bestaande rugged Cat S42 smartphone zullen voortaan worden behandeld met de geavanceerde antibacteriële technologie van Biomaster®.

Uit onderzoek blijkt dat mobiele telefoons een bron van potentiële ziekteverwekkers zijn. In een studie van de universiteit van Michigan trof men gemiddeld ruim 17.000 microben per telefoon aan. Een ander onderzoek van Deloitte claimt dat we onze smartphone gemiddeld 47 keer per dag gebruiken. We raken het scherm aan met ongewassen handen en houden de telefoon vervolgens tegen ons gezicht. Hierdoor springen bacteriën en andere micro-organismen gemakkelijk over van huid op telefoon, en andersom.

Biomaster
De actieve antibacteriële bescherming van Biomaster maakt gebruik van zilverionen, die tijdens de fabricatie van de Cat S42 een permanente beschermlaag vormen die de groei van microben op de oppervlaktes remt. Biomaster is conform ISO 22196 getest en remt aangetoond de groei van microben met 80% binnen 15 minuten na aanbrengen en met 99,9% binnen 24 uur. Gecombineerd met de reeds bestaande mogelijkheid om de robuuste en waterdichte Cat phones grondig schoon te maken met sop, handgel, schoonmaakdoekjes of zelfs bleek, vormt de Cat S42 een nieuwe stap in de toekomst van hygiënisch productontwerp.

“We hebben in 2020 doorlopend aandacht gevraagd voor het belang van hygiënisch gebruik van mobiele telefoons,” zegt Peter Cunningham, VP Product Portfolio bij Bullitt Group. “Hygiëne is van levensbelang voor mensen die in de zorg werken of apparaten delen. Cat phones boden al de zekerheid van smartphones die probleemloos grondig gewassen en ontsmet konden worden. Met de toevoeging van de antibacteriële bescherming aan de Cat S42 gaan we nog een stap verder in het beschermen van onze gebruikers – heel belangrijk in de huidige tijd.”

Rugged
De Cat S42 met Biomaster-bescherming is, zoals alle Cat phones, getest conform de veeleisende militaire standaard MIL SPEC 810H en beschikt over een IP68- en IP69-rating. De telefoon heeft rigoureuze valtests doorstaan van 1,80 meter op staal op elke hoek van het toestel, is zand- en stofafstotend, overleeft thermische schokken, extreem hoge en lage temperaturen, vibratie- en tuimeltests en zoute nevel en is volledig waterproof tot 1,5 meter diepte gedurende 35 minuten. De Cat S42 is gebouwd zodat je er altijd en overal op kunt vertrouwen, of het nu in zware werkomstandigheden is of tijdens extreme outdoor-activiteiten.

Verkrijgbaarheid
De Cat S42 met Biomaster-bescherming is vanaf begin 2021 verkrijgbaar op www.catphones.com en bij geselecteerde retailers voor een adviesprijs van €249. Later dat jaar zullen ook de andere apparaten in de lijn Cat phones van de Biomaster-bescherming