Geplaatst door T-Systems

Sake Algra nieuwe Managing Director van T-Systems Nederland

Vianen, 13 december 2016 – T-Systems benoemt Sake Algra (47) tot Managing Director van T-Systems in Nederland per 1 januari 2017. Op dit moment wordt de positie tijdelijk bekleed door Casper Malig, VP Sales & Service Management EMEA bij T-Systems.

De Nederlandse markt is een belangrijke markt voor T-Systems binnen Europa. ‘Met zijn uitgebreide managementervaring en kennis van de Nederlandse markt is Sake Algra de sterke zakelijke leider die we nodig hebben om de positie van T-Systems als toonaangevende ICT-dienstverlener in Nederland verder te ontwikkelen’, aldus Rolf Jochen Mueller-Bruverius, Senior Vice President EMEA bij T-Systems International.

Sake Algra begon zijn carrière als consultant bij CMG in 1997. In zijn loopbaan bij deze onderneming, het latere Logica, vervulde hij diverse rollen op het gebied van business development, operationeel, verander- en algemeen management. In de laatste jaren van zijn carrière bij CGI was Sake Algra Algemeen Directeur Nederland.

‘Ik kijk uit naar deze mooie kans. T-Systems heeft een enorm potentieel om als merk te groeien als ICT Operator, Cloud Transformer en Digital Enabler. De combinatie van deze proposities met thema’s als Security, Big Data en Internet of Things, geeft ons een meer dan goede uitgangspositie om in te spelen op de ontwikkelingen en mogelijkheden in de Nederlandse markt.’

Over T-Systems
T-Systems levert wereldwijd geïntegreerde oplossingen aan zakelijke klanten. Deze oplossingen zijn gebaseerd op het overkoepelende aanbod in informatie- en communicatietechnologie, mobiele communicatie en een unieke cloudinfrastructuur dat gebouwd is rondom gestandaardiseerde platformen en wereldwijde partnerships.

Daarnaast levert T-Systems vanuit hun beveiligde datacenters security van het hoogste niveau, waarbij continu zeer strenge Duitse regelgeving omtrent dataprotectie wordt nageleefd. Met een footprint in meer dan 20 landen, 46.000 werknemers en inkomsten van circa 7.1 miljard euro (boekjaar 2015), is T-Systems de ideale partner voor digitale transformatie. Naast traditionele ICT-diensten, bestaat het portfolio
van T-Systems uit op-maat-gemaakte infrastructuur, platformen en software uit de cloud, en innovatieprojecten in toekomstige, zakelijke gebieden zoals big data, Internet of Things, Machine-to-Machine (M2M) communicatie en Industrie 4.0. Voor meer informatie: www.t-systems.nl