Industry Wire

Geplaatst door bGenius

SANDER KONING NIEUWE MANAGING DIRECTOR BGENIUS

Sander Koning is per april 2018 aangesteld als Managing Director van bGenius. Koning was al geruime tijd verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het Campaign Management platform bGenius, maar is nu ook op papier eindverantwoordelijk voor het bedrijf. Sander Koning volgt Richard Smoorenburg op, die is aangesteld als Chief Digital Officer van moederbedrijf IPG Mediabrands. Voor de klanten van bGenius blijft de situatie onveranderd.

Sander Koning en bGenius gaan ver terug. Koning was in 2010 betrokken bij de oprichting van bGenius en heeft sindsdien gewerkt aan de verdere uitrol en professionalisering van het bedrijf. bGenius is gevestigd in Groningen en Amsterdam en voorziet de grotere e-commerce partijen in Nederland en omringende landen van bGenius technologie.

Als onderdeel van IPG Mediabrands zal bGenius binnen het netwerk worden geadopteerd als Campaign Management platform en zich zodoende richten op de internationale markt, maar Sander Koning verzekert dat de focus zal blijven liggen op de Nederlandse markt.

Sander Koning: “Sinds het zelfstandig worden van bGenius in 2010 hebben we mooie stappen gezet ten aanzien van de tool zelf, de wijze waarop we een groot aantal klanten en gebruikers dag in, dag uit heel persoonlijk kunnen helpen en we hebben altijd hard gewerkt aan onze ontwikkelstraat waardoor we met een klein team heel snel kunnen ontwikkelen. De overname door IPG Mediabrands heeft deuren geopend om naar de toekomst toe te versnellen. Dit hebben we bewust niet geforceerd gedaan, maar gewacht op de juiste mensen en het juiste moment. Hiervan gaan we in 2018 de vruchten plukken. Zowel vanuit Londen als New York wordt er meegewerkt aan de toekomst van bGenius.”

Richard Smoorenburg: “De aanstelling van Sander Koning als Managing Director van bGenius is een logische stap in het sterker ontwikkelen van bGenius als tech bedrijf los van Traffic4u – de focus op het doorontwikkelen van bGenius binnen zowel de Nederlandse als de internationale markt zal hierdoor een grotere focus krijgen”.

Campaign Management platform bGenius is in 2010 opgericht vanuit Traffic4u en bedient nu de grotere e-commerce partijen in Nederland en omliggende landen. Het bedrijf is sinds 2014 onderdeel van het wereldwijde IPG Mediabrands.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht