Geplaatst door Telecats

Sanoma optimaliseert match tussen medewerker en klant

Sanoma heeft als ambitie de grootste uitgever van Nederland te blijven. Bij Sanoma is de afdeling Customer & Campaign Cervices (CCS) verantwoordelijk voor serviceverlening en verkoop. Het CCS bedient de abonnees, maar verricht ook werk voor ook de merken van Sanoma. Met tientallen sterke merken zoals Nu.nl, VT Wonen, Linda, AutoWeek en natuurlijk Donald Duck is er altijd wel ergens een marketingcampagne bezig. Sanoma gelooft in de kracht van het persoonlijk contact. Het live gesprek is dus van grote waarde.

Match tussen klant en medewerker steeds belangrijker
Sanoma en Telecats zien dat de match tussen medewerker en klant steeds belangrijker wordt. De verklaring hiervoor is simpel: eenvoudige vragen worden steeds meer geautomatiseerd afgehandeld. Bij meer complexe onderwerpen spelen commercieel gevoel, creativiteit en empathie een rol. Als een optimale match wordt gemaakt tussen de context van de klant en de eigenschappen van de medewerker, is de kans groter dat een prettig en zinvol gesprek tot stand komt.

Medewerkers en klanten worden steeds vaker ingedeeld in groepen met specifieke kenmerken. Bij deze segmentatie is het de bedoeling dat de meest ’uitdagende’ klantcontacten worden gerouteerd naar de meest ervaren medewerkers. Dat is nu nog een hele uitdaging voor organisaties.

Sanoma is afgelopen week overgestapt op Telios CCO uit de cloud van Telecats. Telios CCO heeft uitgebreide mogelijkheden voor het optimaal routeren van klantcontacten. Bij het routeren van gesprekken wordt op basis van de vereiste skills en prioriteit, een medewerker gezocht en doorverbonden. De medewerker krijgt naast het gesprek automatisch via CTI (Computer Telefonie Integratie) alle benodigde informatie op het scherm te zien. Heeft de klant al eerder contact gehad, via welk kanaal en waarover? Om een medewerker in staat te stellen het juiste antwoord te geven is ook een integratie met de achterliggende klantsystemen van Sanoma ontwikkeld.

Carmen Vriesema, Manager Customer & Campaign Services at Sanoma:
“Telios CCO stelt ons in staat om ons klantcontact intelligent te routeren op basis van data intelligence en machine learning. Zie het als een dating site: op basis van welke kenmerken kunnen we komen tot de beste match? In die intelligente routering gaat het om meer dan alleen eigenschappen van medewerker en klant. Ook het voorspellen hoe lang het duurt voordat de best passende medewerker beschikbaar is behoort tot de mogelijkheden. Ofwel: op elk moment de beste keuze maken voor de klant voor een zo positief mogelijke ervaring met Sanoma.”

Over Telecats
Telecats is een toonaangevende onderneming op het gebied van innovatieve contact center oplossingen met behulp van spraaktechnologie en artificiële intelligentie. Klanten zoals Aegon, KPN, de Politie, Sanoma, diverse gemeentes en de Consumentenbond optimaliseren hun klantcontact met de oplossingen van Telecats. Voor meer informatie kijk op www.telecats.nl