Geplaatst door SAS

SAS en KNVB Innovatiecentrum #11 gaan samenwerken aan innovatie van het Nederlandse voetbal

Huizen, 22 juni 2020 – SAS gaat een partnership aan met #11, het voetbal innovatiecentrum van de KNVB. Dé plek op de KNVB Campus in Zeist waar organisaties uit het voetbal, het bedrijfsleven en de wetenschap samenwerken aan nieuwe ontwikkelingen. SAS en #11 gaan samenwerken aan innovatieve projecten om de toekomst van het Nederlandse voetbal sneller, effectiever en succesvoller te maken.

SAS is een belangrijke internationale speler op het gebied van analytics en artificial intelligence. Het bedrijf werkt al een aantal jaar samen met de KNVB, onder andere aan de ontwikkeling van het Voetbal Intelligence Platform waarmee ze inzicht krijgen in de wensen, behoeften en het gedrag van de verschillende voetbaldoelgroepen. Daarnaast sluit voor SAS het innovatiecentrum van de KNVB perfect aan bij hun D[N]A Lab-initiatief; een open innovatieplatform en ecosysteem voor bedrijven, startups en scale ups.

Jean Paul Decossaux, directeur commercie: “Mooi om te zien dat we nu een verdiepingsslag maken in onze samenwerking met SAS, die zich aansluit bij onze innovatiehub #11, waar we op innovatieve wijze samenwerken aan de toekomst van het Nederlandse voetbal.”

Heere Blokhuis, Managing Director SAS Benelux: “We zijn ontzettend trots dat SAS zich kan aansluiten bij #11. We zien #11 als een mooi ecosysteem van organisaties uit het bedrijfsleven, de wetenschap en sport die samenwerken aan nieuwe ontwikkelingen en innovaties in het Nederlandse voetbal.”

Het innovatievraagstuk is op dit moment bijzonder actueel. Hoe ziet de voetbalwereld er post-corona uit, en hoe zit het met de digitalisering van het voetbal? Dit onderwerp – en andere – bespreken we op 26 juni  tijdens SAS Virtual Friday Live vanuit #11. In deze live talkshow met als thema “Thriving in The Never Normal” gaan Heere Blokhuis van SAS en Techionista’s Vivianne Bendermacher in gesprek met o.a. Gijs de Jong, Secretaris Generaal van de KNVB en directeur EURO 2020. Andere tafelgasten zijn inspirerende sprekers van Deloitte, Amsterdam UMC, LinkedIn, Zilveren Kruis, ManpowerGroup en The Next Web.

Wil je erbij zijn? sas.com/virtualfriday

——————————————————————————————————————————————–

Over SAS
SAS is marktleider in analytics. Door middel van innovatieve software en dienstverlening, helpt en inspireert SAS klanten over de hele wereld om data om te zetten in inzichten.

Over #11
Op de KNVB Campus is er een plek gecreëerd waar voetbal en innovatie samenkomen op één locatie: #11, het innovatiecentrum van de KNVB. De KNVB gelooft erin dat door het faciliteren van een centraal gelegen netwerk, met perfecte faciliteiten en een topomgeving, de toekomst van het Nederlandse voetbal sneller, effectiever en succesvoller vormgegeven kan worden. #11 maakt de connectie tussen partijen en helpt om ideeën en gedachten daadwerkelijk verder te ontwikkelen.