Geplaatst door SAS

SAS is nummer één op het gebied van advanced en predictive analytics volgens IDC

SAS overtreft opnieuw alle advanced en predictive analytics leveranciers, volgens het IDC-rapport, Worldwide Big Data and Analytics Software 2017 Market Shares: Healthy Growth Across the Board.

In 2017 was SAS met 30,8 procent marktaandeel ook leider in de categorie advanced en predictive analytics, meer dan het dubbele van de eerstvolgende concurrent. SAS voert de markt aan sinds IDC deze in 1997 is gaan monitoren.

We zijn erin geslaagd om de positie van autoriteit op het gebied van advanced en predictive analytics vast te houden en jaarlijks te blijven groeien”, zegt Chandana Gopal, Research Manager voor Business Analytics bij IDC. “Dit is niet eenvoudig gezien de toename van het aantal concurrenten in deze markt. Het is nu makkelijker voor SAS-gebruikers om zich te ontwikkelen in open source-tools en hun modellen te integreren in het SAS-platform. Deze mogelijkheden zorgen ervoor dat SAS een leidende positie blijft behouden.”

SAS heeft een sterke focus op innovatie en investeert gemiddeld dubbel zoveel in Research & Development als veel andere technologiebedrijven. In 2017 besteedde SAS 26% (op een omzet van 3,24 miljard USD) aan ontwikkelingen van Artificial Intelligence (AI), IoT, data management en analytics-software. Gedreven door meer dan 40 jaar innovatie, helpt SAS-klanten in 147 landen en op meer dan 83.000 locaties.

“We blijven nauw samenwerken met onze klanten om de ​​wereld van data om te zetten in een wereld van intelligentie”, aldus Jim Goodnight, CEO van SAS. “Door de jaren heen heeft SAS ongelooflijk veel geavanceerde analytics mogelijkheden ontwikkeld en verfijnd die ons naar de top van de markt hebben gebracht. En we willen niet stil blijven staan. Door onze nieuwsgierigheid en passie voor analytics en samenwerking met onze klanten, betekent dat we ons onophoudelijk blijven ontwikkelen op het gebied van AI, machine learning, IoT, risk management en fraudebestrijding. ”

Met het SAS® Platform, dat een solide basis vormt en breed scala aan uitdagingen op grote schaal aanpakt, zijn klanten in staat om betrouwbare beslissingen te nemen op basis van datagedreven inzichten. De nieuwste versie van het SAS® Platform bevat een transparante kunstmatige intelligentie (AI)-technologie. Nieuwe machine learning technieken helpen data scientists en zakelijke gebruikers om nauwkeurigere analytische modellen te ontwikkelen waarbij de uitkomsten achteraf herleidbaar zijn.

“Onze organisatie ziet de enorme waarde van analytics, zowel binnen als buiten het veld,” zei Orlando Magic Vice President Strategy Jay Riola. “Onze jarenlange samenwerking met SAS heeft tot meer succes geleid zoals een toename in bezoekersaantallen, betere verkoopprestaties en de algehele betrokkenheid van fans verhoogt. We gaan deze inspanningen nu een stap verder brengen met geavanceerde analytics, machine learning en kunstmatige intelligentie (AI) om het succes in het veld te vergroten.”

SAS heeft ook een nummer één positie in het IDC-rapport ‘Worldwide Analytic Data Integration en Integrity Software Revenue by Vendor, 2015 – 2017’. In 2017 had SAS met een marktaandeel van 19 procent ook al een leiderschapspositie. SAS biedt een ​​complete oplossing voor volledige data-integratie. SAS Data Integration ondersteunt hybride, cloud en on-site implementatiemodellen waarmee onze klanten één oplossing kunnen gebruiken voor al hun data-integratie behoeften.

Lees hoe SAS-klanten succesvol zijn met advanced analytics.

Deze aankondiging is gedaan tijdens Analytics Experience 2018 in San Diego.