Industry Wire

Geplaatst door Screenforce

Screenforce breidt TIP uit met interface voor TV-campagnes

AMSTERDAM, 30 januari 2020. In december 2019 heeft Screenforce een nieuwe TIP applicatie gelanceerd. TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan reclamebureaus, mediabureaus en adverteerders die TV-campagnes inkopen bij Ster, Talpa Network, Ad Alliance en ORN. TIP is vanaf heden uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Hiermee wordt het bijvoorbeeld makkelijker om de TV-inzet te vergelijken met het online verkeer op de website van de adverteerder.

TV data steeds vaker gecombineerd met online data

De TIP applicatie bevat een aantal belangrijke functionaliteiten die het inkoopproces voor TV-campagnes makkelijker maakt door inkopers in een handomdraai toegang te geven tot de ingekochte TV-campagnes bij Ster, Talpa Network, Ad Alliance en ORN. Niet alleen spot campagnes kunnen opgevraagd worden, ook billboard campagnes maken onderdeel uit van TIP. Met de nieuwe interface (API) kunnen bureaus en adverteerders hun TV-campagneresultaten real time inladen in software die bijvoorbeeld gebruikt wordt om de media-inzet te vergelijken met online traffic of verkoopresultaten. Bureaus en adverteerders kunnen ook een TIP-account aanvragen om alleen van deze interface gebruik te maken.

Michel van der Voort, Directeur Screenforce, is verheugd met de nieuwe TIP functionaliteit: “De reacties op de in december gelanceerde nieuwe TIP waren positief. We gaan verder met de ontwikkelingen op dit nieuwe platform. Deze interface is een volgende stap om TV-data makkelijker en laagdrempeliger toegankelijk te maken. Een volgende fase is de aanvraagmodule. Deze staat voor het tweede kwartaal van dit jaar gepland.”

Voor meer informatie over TIP of een verzoek tot het verkrijgen van een login kan aan Screenforce verstuurd worden via info@screenforce.nl.

Over Screenforce

Screenforce is de Nederlandse TV-marketingorganisatie. Het doel is om adverteerders en mediabureaus te helpen om het beste te halen uit reclame rond premium videocontent. Screenforce verzorgt informatie over TV en andere premium videoplatforms, biedt services aan adverteerders en bureaus en vertegenwoordigt de belangen van de Screenforce participanten op het gebied van public affairs. In Screenforce participeren de vier TV saleshouses Ster, ORN, Ad Alliance en Talpa Network.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht