Geplaatst door Fedex

Sean Healy benoemd tot nieuwe COO van FedEx Express Europe in Hoofddorp

Hoofddorp, 19 september 2018 – FedEx Express (FedEx), een dochteronderneming van FedEx Corp. (NYSE: FDX) en ’s werelds grootste express transportbedrijf stelt FedEx veteraan Sean Healy aan als Regional Chief Operating Officer (COO) FedEx Express Europe. Het hoofdkantoor van FedEx Express Europe is gevestigd in Hoofddorp. Healy neemt de positie over van Michael Holt, die eind september 2018 met pensioen gaat.

Healy was voorheen Senior Vice President Transportation, International, Planning en Strategy bij FedEx Freight. Michael Holt blijft nog tot eind september 2018 actief om te helpen met de overgang.

Healy startte zijn loopbaan bij Fedex Express in 1986 als pakketverwerker toen hij nog student was. Door de jaren heen groeide hij door tot vicepresident Global Planning en Engineering. In zijn meest recente functie als Senior Vice President bij FedEx Freight, leidde Healy het ontwerp, de ontwikkeling en de implementatie van technologische oplossingen en processen die FedEx Freight de Noord-Amerikaanse marktleider in het deelladingentransport hebben gemaakt, dat is een segment dat ook bekend is als less-than-truckload (LTL). Hij was tevens verantwoordelijk voor het beheer van het wegtransport bij FedEx Freight, wat in 2017 goed was voor meer dan 1,6 miljard kilometers.

Healy richt zich in Europa op verdere operationele integratie, maar ook op het benutten van de netwerken, de mensen en de innovatie van het bedrijf om zo uitmuntende service te leveren en de groei in de regio te ondersteunen.

“Sean heeft meer dan 30 jaar ervaring in de sector en is toonaangevend op het gebied van operationele innovatie en het verlenen van uitmuntende dienstverlening aan klanten binnen de FedEx-familie. Zijn ervaringen met het begeleiden van teams tijdens veranderingen, maken hem een uitstekende aanvulling voor het FedEx Express Europe leiderschapsteam in deze spannende tijden”, aldus Bert Nappier, President FedEx Express Europe en CEO van TNT. “Ik wil Michael Holt bedanken voor de waardevolle bijdrage die hij heeft geleverd aan ons bedrijf, met name sinds de overname van TNT in 2016. Ik wens hem alle geluk toe tijdens zijn pensioen”, voegde Nappier eraan toe.

In reactie op zijn benoeming zegt Healy: “FedEx Express Europe is een van de meest dynamische plaatsen binnen FedEx, niet alleen sinds de integratie met TNT, maar ook omdat de hele logistieke sector aan het transformeren is. Ik kijk er naar uit om met het Europese team samen te werken en onze visie voor Europa te realiseren.”

EINDE PERSBERICHT

Over FedEx Express

FedEx Express is ‘s werelds grootste express transportbedrijf dat snel en betrouwbaar levert in meer dan 220 landen en gebieden. FedEx Express beschikt over een wereldwijd lucht-en-grond netwerk waarmee tijdsgevoelige zendingen snel afgeleverd kunnen worden op een afgesproken datum en tijdstip, en dit tegen een geld-terug-garantie [1].

[1] Geldt onder toepassing van relevante algemene voorwaarden

Over FedEx Corp.

FedEx Corp. (NYSE: FDX) heeft voor klanten en bedrijven wereldwijd een breed aanbod aan mogelijkheden op het gebied van vervoer, e-commerce en zakelijke dienstverlening. Met jaarlijkse inkomsten van $ 65 miljard biedt het bedrijf geïntegreerde zakelijke oplossingen aan via een netwerk van ondernemingen die samen opereren en die gezamenlijk beheerd worden onder de bekende merknaam FedEx. FedEx wordt voortdurend genoemd in de ranglijsten van meest gewaardeerde en betrouwbare werkgevers ter wereld. FedEx stimuleert de meer dan 425.000 werknemers om gericht te blijven op veiligheid, de hoogste ethische en professionele standaarden en de behoeften van klanten en gemeenschappen. Voor meer informatie over hoe FedEx mensen en mogelijkheden overal ter wereld verbindt, kunt u een kijkje nemen op http://about.fedex.com.