Geplaatst door Selligent

Selligent Marketing Cloud presenteert Consumer Information Management tool voor naleving privacywetgeving

Brussel, 23 mei 2019Selligent Marketing Cloud lanceert de nieuwe Consumer Information Management tool. Deze tool, beschikbaar voor klanten van Selligent, is de eerste in zijn soort. Met deze tool kunnen klanten gemakkelijk voldoen aan verzoeken van consumenten op het gebied van gegevensbescherming, binnen de AVG-wetgeving. Dit geldt zowel voor het verzamelen of verwijderen van persoonsgegevens als voor het opzeggen van bepaalde communicatie. Dat kan vanaf nu allemaal met slechts enkele muisklikken.

“Door klanten te ondersteunen bij de naleving van de AVG hebben we veel geleerd over hoe we dienen om te gaan met de nieuwe regels voor gegevensbescherming”, aldus Chris Botting, de COO van Selligent Marketing Cloud. “Onze klanten begrijpen dat privacywetgeving belangrijk is voor de relatie met consumenten. Uiteindelijk draait het allemaal om transparantie. Hoe meer consumenten beseffen dat ze baat hebben bij de verantwoorde wijze waarop met hun gegevens wordt omgegaan, hoe meer vertrouwen ze in het merk krijgen. Dankzij deze tool is het voor onze klanten gemakkelijker om te voldoen aan de wensen van consumenten op het gebied van gegevensbescherming.”

Naast de functionaliteit van Selligent Marketing Cloud biedt de Consumer Information Management tool merken de mogelijkheid persoonsgegevens voor het gehele klantprofiel te beheren. Ook kunnen er privacy-instellingen en -filters in campagnes mee worden aangebracht. Zo kan de klant met de tool voor elk kanaal en elke campagne gebruikersvoorkeuren automatiseren op een gemakkelijk te beheren manier. Voor de relatie met de klant betekent dit consistentie. Bovendien biedt de tool een functionaliteit waarmee de rechten zijn geregeld van de personen op wie de persoonsgegevens betrekking hebben. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om:

• het recht op transparante informatie;
  • het recht op toegang tot gegevens; het recht op rectificatie;
  • het recht om vergeten te worden;
  • het recht van afmelding of niet-deelname;
  • het recht om toestemming in te trekken.

Het is bewezen dat de Consumer Information Management tool van Selligent voor merken een gebruiksvriendelijke manier is om aan de privacyverzoeken van consumenten te voldoen. Voor marketeers zorgt de tool dat operationele verwarring en redundantie verleden tijd zijn. Naleving van de AVG kan er dus gemakkelijk mee worden beheerd.

Meer informatie over het naleven van de AVG is hier te vinden.

Over Selligent Marketing Cloud

Selligent Marketing Cloud is een platform voor de automatisering van marketing. Het stelt B2C merken in staat om klanten via alle belangrijke kanalen te bereiken. Selligent Marketing Cloud is speciaal gebouwd voor de relationship marketeer en is de enige marketing cloud die gebouwd is op basis van een single code. Artificiële intelligentie en een Customer Data Platform met een universeel klantenprofiel liggen aan de basis van elke actie.

Meer dan 700 merken in de detailhandel, reissector, automotive industrie, uitgeverij en financiële wereld vertrouwen al op Selligent Marketing Cloud’s bewezen platform. Met 10 kantoren in Europa en de Verenigde Staten en meer dan 50 agentschappen als partner biedt Selligent Marketing Cloud een lokale en persoonlijke service in meer dan 30 landen.

Lees meer op www.selligent.com en kom in contact met het team via Twitter, LinkedIn en de blog.