Geplaatst door SEP

SEP betreedt de cloudmarkt met nieuwe release

Holzkirchen – dinsdag 16 oktober 2018 – SEP introduceert SEP sesam Grolar, de nieuwe versie van haar cross-platform,hybride backup en disaster recovery oplossing. Innovaties in de release omvatten S3 replicatie naar de cloud, officiële support voor de hypervisor OpenNebula, directe backup van de hyperconverged Nutanix infrastructuur en geoptimaliseerde Si3 inline deduplicatiesoftware met encryptie.

OpenNebula is het zesde hypervisor platform dat wordt ondersteund door SEP, samen met  VMware, Red Hat RHV, Hyper-V, Citrix Hypervisor en KVM/QEMU. Encryptie is nu beschikbaar voor SEP Si3 deduplicatie en replicatie. Hiermee kunnen bedrijven en instellingen voldoen aan de eisen van EU GDPR. Een kosteloze trial van 30 dagen, inclusief full support is beschikbaar op www.sep.de/download.

Markttrends geven aan dat cloudreplicatie tape volledig zal vervangen als derde medium voor veilig gedistribueerde en redundante backups. S3 Cloudreplicatie stelt bedrijven in staat om een tweede of derde kopie in de cloud te zettenen dat biedt wereldwijde toegang tot backupdata. Encryptie van de DedupStore dringt het datavolume, dat naar de cloud gebracht wordt, terug. SEP maakt hierbij voor de data tranfser veilig gebruik van https.

SEP ontwikkelt continu verder aan het ondersteunen van gevirtualiseerde omgevingen. SEP is de eerste first officiële backupoplossing voor OpenNebula. Tino Vazquez, VP Engineering bij OpenNebula Systems: “SEP sesam is een van de eerste officiële backup & disaster recovery oplossingen voor OpenNebula. OpenNebula biedt een toolset voor het beheer van heterogene gedistribueerde datacenters. SEP biedt een consistente databescherming met een oplossing die100% isgebaseerd op OpenNebula.”

Georg Moosreiner, CEO van SEP AG: “OpenNebula is een van de meest veelbelovende open source virtualisatieplatforms. We zijn dus blij dat we de integratie kunnen bieden met onze nieuwe release en we zijn verheugd met het feit dat we daarmee de eerste officiële zijn.”

Een ander hoogtepuntvoor SEP is de ondersteuning van de hypergeconvergeerde virtualisatieoplossing, Nutanix. De flexibele databackup van heterogene IT en de groei in  gevirtualiseerde omgevingen was de basis bij de ontwikkeling van SEP sesam Grolar.

Klanten erkennen de uitstekende kwaliteit en service van SEP sesam. SEP kreeg een topnotering op het Gartner Peer Insightsplatform. Deze positieve beoordeling werd nog eens bevestigd door een study van techconsult en een High Performer Award. SEP is de enige ‘Made in Germany’ developer die voorkomt in de Professional User Ratings – Security Solutions (PUR-S) Diamond 2018. SEP ontving ook de Silver Softshell Vendor Award 2018 vanwege de uitmuntende performance in de Duitssprekende DACH-markt.

Meer informatie over SEP sesam Grolar

Meer informatie over de release

Free trial van 30 dagen van SEP sesam waaronder volledige support

Over SEP AG
Dankzij de universele ondersteuning van complexe systeemomgevingen onderscheidt de oplossing van SEP zich van de concurrentie. Bedrijfskritische data zijn altijd beschikbaar, te allen tijde, hetgeen tijd bespaart en zorgt voor vermindering van kapitaal- en operationele kosten.

SEP ontwikkelt enterprise-databeschermingsoplossingen sinds 1992 en beschikt over een sterk partnernetwerk voor de verkoop en distributie van haar producten. Klanten in meer dan 50 landen omvatten topuniversiteiten en marktleiders in de Gezondheidszorg en de financiële sector.

Meer informatie leest u hier