ServiceNow stelt Jacqui Canney aan als Chief People Officer

Santa Clara, Calif. — 15 juli 2021 — ServiceNow (NYSE:NOW), het toonaangevende digitale workflowbedrijf dat werk beter laat werken voor mensen, heeft Jacqui Canney aangesteld als de nieuwe Chief People Officer. Canney wordt verantwoordelijk voor alle onderdelen van de talentstrategie van ServiceNow, waaronder werknemerservaring, beloningen, aantrekkingskracht, retentie, ontwikkeling en diversiteit, inclusie en saamhorigheid voor het snelgroeiende personeelsbestand van ServiceNow dat op dit moment uit meer dan 14.000 werknemers bestaat.
“Jacqui is al drie decennia nauw betrokken bij het oplossen van grote, complexe problemen in verschillende sectoren – van retail tot de zakelijke dienstverlening. Daarbij creëert ze een unieke combinatie van een hoogwaardige bedrijfsstrategie en vooruitstrevende creativiteit,” zegt Bill McDermott, CEO ServiceNow. “Talent vormt het hart van iedere succesvolle organisatie. Winnen als een team met ’s werelds grootste talenten staat centraal binnen ServiceNow. Jacqui is een belangrijke aanwinst voor ServiceNow in ons streven een sterke en diverse cultuur op te bouwen, onze klanten te helpen succesvol te zijn en de wereld van werk beter te laten werken.”
Canney was hiervoor werkzaam als Global Chief People Officer bij WPP, een wereldwijd opererend creatief transformatiebedrijf. Hier was ze verantwoordelijk voor werknemers, talent, beloningen, recruiting en leiderschapsontwikkeling voor meer dan 100.000 werknemers. Daarvoor was Canney Executive Vice President, Chief People Officer bij Walmart Inc., één van ‘s werelds grootste werkgevers. Voordat ze aan de slag ging bij Walmart was Canney Senior Executive, Global Human Resources bij Accenture, waar ze 25 jaar werkte en heeft bijgedragen aan de snelle groei van het aantal werknemers van 21.000 naar meer dan 300.000.
“ServiceNow is de onbetwiste leider in het leveren van intuïtieve werknemers- en klantervaringen die tegenwoordig cruciaal zijn voor bedrijven,” zegt Canney. “Onder leiding van Bill en zijn team heeft ServiceNow zich ontwikkeld tot een van de meest gerespecteerde enterprise cloud-organisaties, een vertrouwde strategische partner die bedrijven helpt om digitaal zaken te kunnen doen. De combinatie van het unieke platform van ServiceNow met productinnovatie, getalenteerde werknemers en de ‘winnen als een team’-cultuur is ontzettend overtuigend. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om deel uit te gaan maken van dit team en te helpen om werk beter te laten werken voor mensen.”
ServiceNow is een van Fortune’s “100 Best Companies to Work For” in 2021.Ook werd ServiceNow onlangs benoemd in Glassdoor’s Top CEO’s 2021-lijst. McDermott staat als nummer 37 (van de 50) op de VS-lijst van Glassdoor, met een approval rating van 95%. Op de VK-lijst van Glassdoor is hij de nummer 27 (van de 50), met een approval rating van 97%.
Naast het leiden van de wereldwijde talentstrategie, zal Canney ook zorgen voor sterk thought leadership voor ServiceNow-klanten en hen helpen de kracht van het Now Platform en de workflow-producten voor werknemers te begrijpen, zodat ze geweldige werknemerservaringen kunnen creëren en het huidige hybride werknemersbestand betrokken en productief kunnen houden.
Canney behaalde een Bachelor of Science in accounting aan het Boston College en verzorgt daar nog steeds gastcolleges. Ze neemt eveneens zitting in de Raad van Toezicht van het Boston College en is bestuurslid van de American Marketing Association en Project Healthy Minds. Daarnaast was ze medevoorzitter van het World Economic Forum Future of Work Task Force en lid van het Rework America Business Network. Ook nam ze deel aan het Council on Foreign Relations 2018 Future of Work Task Force.
+++
About ServiceNow
ServiceNow (NYSE: NOW) is making the world of work, work better for people. Our cloud‑based platform and solutions deliver digital workflows that create great experiences and unlock productivity for employees and the enterprise. For more information, visit: www.servicenow.com.
© 2021 ServiceNow, Inc. All rights reserved. ServiceNow, the ServiceNow logo, Now, and other ServiceNow marks are trademarks and/or registered trademarks of ServiceNow, Inc. in the United States and/or other countries. Other company names, product names, and logos may be trademarks of the respective companies with which they are associated.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.