Sitecore voor het derde opeenvolgende jaar op toppositie voor ‘Ability to Execute’ in Gartner Magic Quadrant voor Web Content Management 2017
Amsterdam – 31 juli 2017 – Sitecore, de internationale marktleider in experience management software, maakt vandaag bekend dat Gartner het Sitecore® Experience Platform™ heeft gerangschikt als ‘Leider’ in het Magic Quadrant for Web Content Management (WCM) 2017*. Sitecore staat hierdoor al acht jaar op rij in het Magic Quadrant en bereikt voor het derde achtereenvolgende jaar opnieuw de hoogste positie op het gebied van ‘Ability to Execute’.
“We zijn er bijzonder trots op deze positie nu al acht jaar op rij in te nemen, wat een enorme verdienste is van de inspanningen van het hele team van Sitecore en een goede afspiegeling van de waarde die onze klanten hechten aan onze technologie”, stelt Ryan Donovan, SVP Product Management bij Sitecore. “De markt voor WCM heeft zich de afgelopen tien jaar aanzienlijk ontwikkeld en wij zijn daarbij in staat gebleven in hoog tempo te vernieuwen om het sterkste WCM-aanbod in de markt te zetten. Met Sitecore beschikken grote en middelgrote bedrijven over een veelomvattend, verbonden en integreerbaar platform om de digitale betrokkenheid van hun klanten te bevorderen, net als de digitale transformaties binnen hun eigen organisatie.”
De Gartner Magic Quadrant for WCM 2017 beoordeelt achttien aanbieders op hun vermogen tot omzetting (Ability to Execute), waaronder productfunctionaliteit, algemene levensvatbaarheid, sales- en marketingactiviteiten en de klantervaring, en de volledigheid van visie (Completeness of Vision) met onder meer marktkennis, innovatie en marketing-, product- en salesstrategie.
Volgens Gartner “behalen Leiders de hoogste gecombineerde score op de punten Ability to Execute en Completeness of Vision. Zij opereren succesvol en zijn goed voorbereid op de toekomst, dankzij een heldere visie en een goed gefundeerd begrip van de bredere context binnen digitaal zakendoen. Ze beschikken over sterke partners in hun kanalen, zijn aanwezig in diverse regio’s, hebben een solide financiële performance, brede support van het platform en een goede klantensupport. Daarnaast zijn ze voorlopers in één of meer technologieën of verticale markten. Leiders beseffen zeer goed op welk ecosysteem hun aanbod moet zijn afgestemd.” Leiders kunnen:
– Bedrijfsimplementaties demonstreren;
– Integratie met andere bedrijfsapplicaties en opslaglocaties voor content aanbieden;
– Ondersteuning bieden voor meerdere verticale en horizontale contexten.
Sitecore gelooft dat de erkenning door Gartner staat voor het verdere succes van het bedrijf, precies op het moment van de overstap naar de volgende groeifase. Het rapport is uitgekomen na afsluiting van het boekjaar van Sitecore, dat gekenmerkt werd door sterke productreleases en marktexpansie, met verschillende nieuwe gerenommeerde klanten, waaronder Dow Chemical, Procter & Gamble, de staat Californië, Sunrise Senior Living en Dyson.
Dit nieuws komt slechts kort na de recente benoeming van Mark Frost als CEO en dient als bewijs van het succes van Sitecore en de visie op de toekomst. Mark Frost staat bekend als iemand die bedrijven met succes door onstuimige groeifases kan leiden. Hij is aan boord gehaald om de koers van het bedrijf verder uit te stippelen en de activiteiten te intensiveren.
Voor meer informatie kunt u hier een exemplaar downloaden van het Gartner Magic Quadrant for Web Content Management van juli 2017.
Over Sitecore
Sitecore is de marktleider op het punt van customer experience management software. Het Sitecore® Experience Platform™ beheert content, levert contextuele informatie, automatiseert communicatie en maakt gepersonaliseerde commerce mogelijk, op schaal. Het stelt marketeers in staat om onmiddellijk met content binnen context te reageren op hoe klanten communiceren met het betreffende merk, via elk denkbaar kanaal – vóór, tijdens en na de transactie. Meer dan 4.900 merken – waaronder American Express, Carnival Cruise Lines, easyJet en L’Oréal – vertrouwen op Sitecore voor context marketing om te helpen bij gepersonaliseerde interacties die doelgroepen overtuigen, trouwe klanten opleveren en de omzet verhogen.
*Gartner doet in zijn onderzoeksberichten geen aanbevelingen voor leveranciers, producten of diensten en adviseert technologiegebruikers niet om alleen leveranciers te kiezen met de hoogste beoordeling of een andere specifieke kwalificatie. De onderzoeksberichten van Gartner bevatten de meningen van de Gartner-onderzoeksorganisatie en mogen niet worden opgevat als feitelijke verklaringen. Gartner verstrekt geen enkele garantie, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, inclusief alle garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.