Industry Wire

Geplaatst door 50Five

Smart home-expert 50Five kiest samenwerking Smile voor dynamisch nieuw e-commerce-platform

Utrecht, 19 juli 2018 – Expert in smart homes 50Five is de samenwerking aangegaan met e-commerce-platform Smile. Smile heeft het Magento Commerce Platform opgezet voor 50Five, waarmee het bedrijf in een dynamische webshop van hoge kwaliteit zijn kennis en ervaring kan aanbieden.

50Five is expert in smart homes en smart home automation, een markt die op dit moment booming is en alleen maar groeit door de opkomst van voice control-devices zoals Alexa van Amazon en Google Home. Die groei vertaalde zich ook naar 50Five, dat moest opschalen. Een complexe opdracht, want de het nieuwe platform moest een minimale overstaptijd hebben en in meerdere talen beschikbaar zijn. Daar bleek Smile de perfecte partner voor te zijn.

In vier maanden hebben beide partijen het platform opgezet. Dat is nu in vijf landen beschikbaar. Dat toont aan hoe dynamisch de samenwerking is. Smile is de enige partij die aantoonbaar in staat is om binnen vier maanden zo’n platform in te richten.

Implementatie én ondersteuning
De samenwerking gaat echter verder dan alleen het bouwen en implementeren van het platform. “Smile heeft ons niet alleen geholpen dit nieuwe platform op te zetten, maar ondersteunt ons in de toekomst in zowel het technische als het zakelijke aspect”, zegt Egbert Hietberg, commercieel directeur bij 50Five.

“Om de concurrentie voor te kunnen blijven waren we op zoek naar een schaalbaar, meertalig en toegewijd e-commerce-platform voor marketing, betaling en levering”, vertelt Manfred Klumpenaar, COO van 50Five. Magento bleek daar uitermate voor geschikt, omdat het zich al had bewezen in de retail.

Interne specialisten
Voor de samenwerking zette Smile niet minder dan 15 interne specialisten aan het werk. “Onze experts waren meer dan klaar om de 50Five-uitdaging aan te gaan en om dit snel veranderende bedrijf bij te houden”, vertelt Florent Sabourin, managing director Smile Benelux. “We werken in korte sprints en wisten na iedere sprint een nieuw, verbeterd bedrijfsplatform op te leveren op basis van nieuw verworven inzichten.”

Dat is effectief gebleken. 50Five zag een aanzienlijke toename van de online conversie na iedere upgrade, en een jaarlijkse omzetgroei van maar liefst 400%.

Bekijk hier de video business case: https://www.youtube.com/watch?v=ds2xcRJQ_YM&feature=youtu.be

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht