Snapchat brengt de nieuwe sneakercollectie van Versace tot leven via Augmented Reality

Voor de lancering van de nieuwe Versace Mercury sneakercollectie werkt Versace samen met Snapchat om haar nieuwste schoen-innovatie tot leven te brengen. Vanaf vandaag kunnen Snapchatters Versace Mercury ervaren en een glimps van het futuristische ontwerp bekijken. Dit kan door middel van een groot aantal experiences, die de digitale en fysieke wereld met elkaar verbinden.
Een meeslepende Augmented Reality try-on Lens op Snapchat
De Versace Mercury Lens dompelt gebruikers onder in een ervaring en maakt gebruik van de kracht van de voor- en achtercamera. De lens neemt Snapchatters mee op interactieve reis en vraagt hen met hun voet op een tegel of steen te tikken . Op deze manier “breekt” de tegel en wordt de sneaker onthuld en nodigt de geavanceerde AR-technologie van Snapchat sneakerheads uit om de kicks te passen en in 3D te ontdekken.
De digitale modecollectie voor Bitmoji
Vanaf vandaag kunnen Snapchatters de Versace Mercury sneakers ontgrendelen voor hun Bitmoji, samen met 12 andere exclusieve en iconische stukken van het modehuis. De Mercury-sneakers zijn verkrijgbaar door 350 tokens in te wisselen. De de hele collectie zal tussen 100 en 1.100 tokens liggen. De Tokens zijn te koop in de Token Shop op Snapchat. Later deze maand worden ook nieuwe Versace-stijlen toegevoegd aan de Bitmoji-collectie.
Om de Versace Mercury-collectie voor Bitmoji te ontgrendelen, ga je naar Snapchat en klik je op het Profiel-pictogram in de linkerbovenhoek om je Profielscherm te vinden. Klik op het kledinghanger pictogram om de Bitmoji outfits-sectie te openen en klik vervolgens op het Versace-logo om de collectie te bekijken. Je kunt ook hier klikken om de stijlen te bekijken.
“Deze samenwerking met zo’n iconisch modehuis toont ons vermogen om historisch erfgoed te combineren met innovatie, terwijl we een belangrijk publiek van meer dan 800 miljoen Snapchatters wereldwijd bereiken. Onze creatieve tools en platforms, van AR tot Bitmoji, openen voorheen onvoorstelbare creatieve mogelijkheden en dragen bij aan het nog persoonlijker, toegankelijker en aantrekkelijker maken van de luxe-industrie”, zegt Geoffrey Perez, Global Head of Luxury bij Snap Inc.
Over de Versace Mercury sneakercollectie
Versace onthult zijn meest gedurfde sneakercollectie tot nu toe, wat voor het merk een verandering in de innovatie van de categorie betekent. Het is niet zomaar een schoen; het is een toekomstig artefact.
De Mercury is het bewijs van innovatief vakmanschap en combineert futuristische ontwikkelingen met de tijdloze verfijning van het erfgoed van het modehuis.
Elk paar is gemaakt van eersteklas kalfsleder en een team van 27 ambachtslieden weefde vakkundig 16 meter aan gehaakt touw in elk paar.
In het hart van Versace Mercury ligt de geest van verbinding en community tussen individuen.
Relevante statistieken
Snapchat heeft meer dan 800 miljoen maandelijkse actieve gebruikers.
Snapchat bereikt 90% van de 13- tot 24-jarige bevolking en 75% van de 13- tot 34-jarige bevolking in meer dan 25 landen.
Ongeveer 300 miljoen Snapchatters houden zich dagelijks bezig met augmented reality.
Over Snapchat
Snap is een technologiebedrijf. Wij geloven dat de camera de grootste kans biedt om de manier waarop mensen leven en communiceren te verbeteren. Snap draagt bij aan menselijke vooruitgang door mensen in staat te stellen zichzelf uit te drukken, in het moment te leven, over de wereld te leren en samen plezier te hebben. De drie kernproducten van het bedrijf zijn Snapchat, een visuele berichtenapp die je relaties met vrienden, familie en de wereld verbetert; Lens Studio, een augmented reality platform dat AR mogelijk maakt op Snapchat en andere diensten; en de AR-bril, Spectacles. Ga voor meer informatie naar snap.com.
Over Versace
Versace is een van de meest herkenbare namen ter wereld. Het luxehuis werd na de oprichting in 1978 door Gianni Versace meteen een leider in mode en cultuur, en onder de creatieve visie van Donatella Versace leidt het nog steeds doelgericht.
De Versace lifestyle omvat dames-, heren- en kinderkleding, schoenen, tassen en accessoires, Atelier Versace haute couture, brillen, parfums, horloges, Palazzo Versace hotels, Versace Home homeware en de Versace Jeans Couture jeugdlijn. Versace heeft een netwerk van 230 boetieks en 638 gelicentieerde winkels wereldwijd.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.