Snelgroeiend app ontwikkel platform Concapps haalt kapitaal op om groeidoelstellingen te verwezenlijken

Met de toetreding van een groep van informal investors heeft Concapps kapitaal opgehaald om haar verdere groei ambities te verwezenlijken. Concapps, in 2012 opgericht door Hans Donkers en Koen Pijnenburg, levert native mobiele apps aan ondernemers en verenigingen op basis van haar zelf ontwikkelde App Management Platform. Het afgelopen jaar heeft Concapps succesvol een aantal labels in de markt gezet waarmee men binnen een aantal markten een leidende rol heeft ingenomen als app ontwikkelaar. Met labels als Gym Apps, Recruit Apps, Zwem Apps en Business Apps is Concapps het afgelopen jaar in staat geweest om ruim 200 mobiele apps te ontwikkelen waarmee Concapps direct een van de leidende spelers is in de markt van platform gebaseerde mobiele apps.

Woordvoerder John van Osch namens de informal investors licht toe:  “Als investeerders krijgen wij met grote regelmaat plannen voorgeschoteld. Bij Concapps was direct duidelijk dat het hierbij gaat om een oplossing die zich al bewezen heeft en het gaat om ervaren ondernemers die in staat zijn om hun plannen te realiseren. Vooral de wijze waarop Concapps met het merk Gym Apps binnen een zeer korte periode in staat is geweest om een zeer sterke en leidende positie in de markt van fitnessclubs in te nemen gaf ons het vertrouwen dat er veel potentie zit in het model van Concapps. Wij zijn er van overtuigd dat de markt van mobiele apps een enorme groeimarkt is en zien de mogelijkheden van het indrukwekkende software platform wat Concapps heeft ontwikkeld om hier een grote rol in te spelen”.

Mede-oprichter en CEO Hans Donkers is blij met deze vervolgstap: “Ons bedrijf heeft het laatste jaar een onstuimige groei doorgemaakt. Tot op heden hebben wij dit zelf kunnen organiseren en financieren. Vanuit deze groei komen er steeds meer mogelijkheden voorbij om ons platform succesvol in te zetten. Met de toetreding van deze investeerders hebben wij enerzijds de mogelijkheid gecreëerd om verder te groeien door onze labels verder door te ontwikkelen, nieuwe labels op de markt te zetten en te werken aan onze internationale ambities. Daarnaast hebben wij met deze investeerders kritisch vermogen binnengehaald van een aantal ervaren ondernemers wat ons zeker gaat helpen bij het maken van de juiste keuzes.”