Geplaatst door Snow Software

Snow Software zet vol in op verkoopmodel via partners

Snow Software, marktleider op het gebied van Software Asset Management (SAM), stapt over op een kanaalstrategie waarbij alle producten via, of in samenwerking met, een partner worden verkocht en geleverd. Snow Software zal in alle stadia van het verkoop- en leveringsproces samenwerken met partners; van het genereren van leads en het ondertekenen van contracten tot levering en implementatie.

Deze verandering stelt Snow Software in staat om beter in te spelen op de marktkansen voor zijn oplossingen en de voortdurende groei van de afgelopen jaren voort te zetten. Voor bestaande en potentiële klanten van Snow levert deze ontwikkeling aanvullende SAM-mogelijkheden op. Bovendien ontstaat er voor hen een ruimere keuze aan partners om het tekort aan SAM-vaardigheden binnen het bedrijf op te vangen dat Gartner voorspelt. Volgens Gartner zal 50 procent van de organisaties die SAM hebben geïmplementeerd of bezig zijn met de implementatie, tegen 2018 afhankelijk zijn van beheerde SAM-services door het tekort aan SAM-vaardigheden.

Zowel nieuwe als bestaande partners van Snow Software kunnen hun omzet verhogen door softwarelicentiëring, een toename van beheerde services en ondersteuning. Zoals Gartner bevestigt in zijn rapport ‘Software Asset Management Is Now a C-Level Imperative’, wordt SAM een steeds grotere zorg voor C-level executives naarmate de budgetten in verschillende sectoren steeds beperkter worden.

Belangrijke elementen van de partnerstrategie van Snow zijn de lancering van een partnerportal, een bijgewerkt partnerprogramma inclusief mogelijkheden voor gezamenlijke marketing, en meer voorzieningen voor partners. De portal is een online tool waarin partners gemakkelijk toegang krijgen tot informatie en ondersteuning van Snow Software. In het bijgewerkte partnerprogramma worden de aanvullende voordelen uitgelicht waarmee Snow partners ondersteunt, zoals het investeren in trainingen die relevant zijn voor het creëren van klantwaarde.

Naast trainingen op locatie krijgen partners ook toegang tot trainingen via Snow Academy, het online trainingsplatform van Snow. Hier kunnen ze e-learningmateriaal bekijken, virtuele lessen en cursussen volgen via video, en door een docent geleide cursussen volgen over de meerwaarde van Snow’s SAM-platform voor klanten, het identificeren van SAM-mogelijkheden en het aanbod van Snow om in behoeften te voorzien.

Snow Software ondersteunt ook partners die op basis van de oplossingen van Snow Software hun eigen serviceaanbod willen ontwikkelen om hun klanten beter te ondersteunen en beter in hun vraag te kunnen voorzien.

Urban Bucht, Global Vice President Partners bij Snow Software, leidt het ontwikkelingsproces. Hij is verantwoordelijk voor het werven en aannemen van nieuwe partners, het ontwikkelen van partnerrelaties en het creëren van commerciële kansen met het doel om meer waarde te realiseren voor Snow’s klanten.

“Bij de lancering van deze nieuwe commerciële strategie willen we op alle vlakken samenwerken met onze partnercommunity”, zegt Axel Kling, CEO van Snow Software. “Deze verandering draait volledig om het bieden van betere ondersteuning aan onze klanten en tegelijkertijd om het creëren van commerciële kansen en het ondersteunen van onze partners.”