Geplaatst door SNS

SNS start met geld overmaken via de vingerafdruk

Vanaf 11 april 2017 kunnen klanten van SNS met één vinger al hun bankzaken veilig regelen in de SNS Mobiel Bankieren app, zoals het overmaken van geld. Eerder was het alleen mogelijk om je in te loggen met de vingerafdruk. Het gebruik van de vingerafdruksensor maakt inloggen en mobiel bankieren nog sneller en makkelijker. Uiteraard kunnen gebruikers van de app nog steeds opdrachten bevestigen met de mobiele pincode indien ze dat prettiger vinden of geen vingerafdruksensor op hun smartphone hebben.

Je vingerafdruk kun je in de app van SNS gebruiken voor de volgende handelingen:
– eenmalige, geplande en terugkerende betalingen bevestigen
– terugkerende betalingen wijzigen of verwijderen
– ingeplande betalingen annuleren
– incasso’s terug laten storten
– iDeal-betaling bevestigen

Altijd en overal controle over je geld
Eerder kon je in de SNS app al inloggen met je vingerafdruk, betalen via QR-codes en acceptgiro’s automatisch inscannen. Nu je ook met je vingerafdruk kunt betalen, maakt SNS het regelen van bankzaken nog eenvoudiger. Patrick Kuijsters, directeur Marketing en Online bij SNS: ‘‘De afgelopen jaren zien we bij SNS een forse toename in het regelen van bankzaken via de smartphone. Daarom blijven we investeren in een toegankelijke bankieren omgeving, zodat onze klanten altijd en overal inzicht en overzicht hebben. Veiligheid en gebruiksvriendelijkheid staan hierbij voorop.”

Welke apparaten?
Opdrachten bevestigen met je vingerafdruk kan op de iPhone 5s of hoger, iPad Pro, iPad Air 2, iPad mini 3 of hoger in combinatie met iOS9 of hoger. Ook op alle toestellen met Android 6 of hoger met een vingerafdruksensor. Je vingerafdruk moet wel geregistreerd staan op het apparaat. En je moet de nieuwe optie aanvinken bij instellingen in de app van SNS waarna je dit bevestigt met je persoonlijke Digipas.