Industry Wire

Geplaatst door Sogeti

Sogeti investeert in nieuwste service managementaanpak VeriS

Sogeti is de eerste IT-dienstverlener in ons land die begin dit jaar de eerste 35 IT-professionals heeft opgeleid voor VeriSM. Dat is een nieuwe service management aanpak die eind vorig jaar is gelanceerd, gericht op het digitale tijdperk. Afgelopen decennia waren ITIL, CobIT, BISL en Lean populaire managementmethodes. Nu digitalisering steeds meer het dagelijks leven bepaalt, komen werkwijzen zoals Agile, DevOps en SIAM op. De wereldwijd gelanceerde VeriSM-benadering helpt organisaties de juiste keuze te maken uit alle methodieken, in eerste instantie afgestemd op de klant, het type organisatie en de digitale transformatie die zij doormaken.

VeriSM is meer een benadering dan een methodiek, waarbij governance aspecten en service management principes worden vastgesteld voor het leveren van een bepaald product of dienst. Dat kan alles zijn, van het leveren van levensmiddelen, advies of een jaarlijkse controle op bedrijfsresultaten tot een betaalapp. Deze nieuwste service management aanpak geeft een handvat hoe bestaande methodieken het beste in te zetten, samengesteld uit zowel technologische onderdelen (bijvoorbeeld de cloud, IoT, Machine Learning of blockchain) als bedrijfscomponenten.

“Omdat de inzet van IT onderdeel is van de gehele digitale transformatie van een organisatie, is het voor Sogetisten belangrijk dat ze niet alleen kennis hebben van IT-specifieke managementmethodes zoals DevOps en de inzet van Agile voor de ontwikkeling van kortcyclische digitale producten. Met de expertise van deze nieuwe service management benadering van VeriSM kunnen we klanten nog beter adviseren bij het maken van de juiste keuze voor de aanpak die bij het desbetreffende bedrijf of overheidsinstantie past. VeriSM is nog heel nieuw dus de tijd zal het leren of deze benadering al dan niet massaal wordt ingezet”, vertelt Jan Bouman, VeriSM pionier en Business Analyst Lead bij Sogeti.

Over VeriSM

VeriSM staat voor Value-driven (focus op de business), Evolving (actueel en blijft zich ontwikkelen), responsive (maatwerk) en integrated (verschillende manieren toepassen en integreren in de organisatie) Service Management. Deze nieuwe aanpak wordt wereldwijd omarmd door organisaties zoals Exin, The Open Group en Van Haren Publishing. Meer informatie is beschikbaar op https://www.verism.global.

Over Sogeti Nederland B.V.

Sogeti is een toonaangevende IT-dienstverlener op het gebied van technologie en engineering services. Het bedrijf biedt oplossingen die digitale transformatie mogelijk maken. Grootzakelijke organisaties vertrouwen op de uitgebreide kennis en ervaring voor clouddienstverlening, digitale veiligheid, kwaliteitszorg & testing en digital manufacturing. Sogeti combineert daarbij slagvaardigheid en implementatiesnelheid met sterke technologiepartnerships volgens bewezen methodieken. De IT-dienstverlener voorziet in een eigen wereldwijd leveringsmodel Rightshore.

Passie voor het vakmanschap zit in de genen van de meer dan 2450 Sogetisten werkzaam (dicht)bij de klant. Sogeti Nederland B.V. maakt deel uit van de wereldwijde Sogeti groep met zo’n 25.000 IT-professionals in 15 landen, gevestigd in meer dan 100 locaties in Europa, de VS en India. De Sogeti groep is een dochteronderneming van het in Parijs beursgenoteerde bedrijf Capgemini SE. Meer informatie is beschikbaar op www.sogeti.nl.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht