Geplaatst door ITDS Business Consultants

SoMe, unieke Social Media gids in verzekeringsbranche

AMSTERDAM – ‘Chatbots zijn de nieuwe websites’ aldus een van de belangrijke stellingen in het nieuwe SoMe-magazine, een uitgave van de ITDS Consultants. Het magazine is een unieke gids voor de verzekeringsbranche over de actuele digitale ontwikkelingen en de inzet van Social Media.

Cijfers en analyses zijn gebaseerd op de Social Media Insurance Monitor, het objectieve onderzoek dat ITDS voor het zesde jaar heeft gehouden. In het magazine komen daarnaast deskundigen van buiten de branche aan het woord. “Bedrijven kunnen meer disruptie verwachten en moeten meer snelheid maken met veranderingen”, waarschuwt Jorre Rienstra, Client Partner Global Marketing Solutions bij Facebook. Een serie start-ups illustreren hoe internationaal adequaat wordt gereageerd. Met de Engelse chatbot Spixii bijvoorbeeld wordt het afsluiten van een verzekering sneller en simpeler dan ooit tevoren. Zij bereiken daarmee de millennials en voeren het echte gesprek met deze doelgroep die de toekomst gaat bepalen.

Het SoMe magazine is deze week zowel in print als online verschenen. Het onderzoek heeft in 2016 plaatsgevonden. De resultaten zijn gebaseerd op deskresearch, een enquete en metingen onder 76 verzekeraars in de Nederlandse markt.

Het magazine is te downloaden op www.itds.nl/out-now-some-magazine-2017.