SOMtoday en LessonUp gaan samenwerking aan

Softwareleverancier SOMtoday BV en educatieve startup LessonUp werken samen. Door deze samenwerking is het mogelijk voor docenten om vanuit SOMtoday op een eenvoudige manier kennis te maken met LessonUp. Met LessonUP hebben docenten minder tijd nodig om de lessen voor te bereiden. Leerlingen doorlopen de lessen zelfstandig en in hun eigen ritme op een device, thuis of in de klas.
Single Sign Up
Docenten kunnen vanuit SOMtoday via Single Sign Up direct met LessonUp aan de slag. Met één druk op de knop krijgen docenten vanuit SOMtoday direct toegang en maken zij laagdrempelig kennis met alles wat LessonUp te bieden heeft.
Privacy gewaarborgd
Om de docent toegang te verlenen wisselt SOMtoday gegevens uit met LessonUP. Binnen SOMtoday heeft de school volledige controle welke persoonsgegevens uitgewisseld worden. Hiermee zet SOMtoday een belangrijke stap om digitale leermiddelen op een veilige manier toegankelijk te maken voor het onderwijs.
Samenwerken, delen en arrangeren met LessonUp
Met LessonUp maken docenten snel en eenvoudig interactieve en motiverende digibord lessen, waarbij zij eigen materiaal combineren met lessen van collega’s en illustraties van internet. Docenten laten zich inspireren door andere docenten, het is voor een ieder zichtbaar wat er al gemaakt is en welk lesmateriaal er is ingezet. Docenten arrangeren, vullen aan en delen hun eigen lessen met de leerlingen. Alles staat bij elkaar op één plek, bij de paragraaf van de methode of een zelfgekozen onderwerp.
Over SOMtoday BV
SOMtoday BV is leverancier van slimme en gemakkelijk te gebruiken softwareoplossingen voor het onderwijs. Met leerlingvolgsysteem SOMtoday, de bijbehorende leeromgeving en de softwareoplossingen CumLaude, WIS Webportaal en IRIS Schoolklimaat ondersteunen zij gebruikers bij de dagelijkse processen in het onderwijs.
Over LessonUp
LessonUp is de educatieve startup van Martijn Luijks, Janneke Plaisier en internetbedrijf Q42 . De missie van LessonUp is om technologie een logische plaats in de les te geven.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.