Geplaatst door Sooco

Sooco breidt bezorgopties flink uit door lancering nieuwe check-out

Vorige week lanceerde Sooco een nieuwe check-out. De nieuwe website van de schoenenretailer heeft een facelift gekregen en biedt webshoppers nieuwe manieren om schoenen te laten bezorgen of te laten afhalen.

Vernieuwde check-out

De afgelopen maanden heeft Sooco zich beziggehouden met de ontwikkeling van een vernieuwd check-out proces. De nieuwe check-out, met verbeterde usability en klantbeleving, is al reeds gelanceerd. Het optimaliseren van het front-end design ontstond vanuit een behoefte aan een verbeterd design en geoptimaliseerde laadtijden, en om daarmee een hogere conversie te generen.

Belangrijke ontwikkelingen voor de klant zijn het kunnen bestellen zonder klantenaccount en een wishlist, waarop klanten producten kunnen toevoegen die ze wellicht later willen kopen. Daarnaast heeft het gehele check-out proces een facelift gekregen, waardoor klanten sneller artikelen kunnen toevoegen aan hun winkelmandje, gelijk kunnen zien hoeveel punten zij sparen en eenvoudiger gegevens kunnen wijzigen. Directeur Marcel ten Hoopen over de nieuwe check-out: “Uit analyses van het UX-team kwam naar voren dat we nog slagen konden maken op gebied van onze check-out. Na veel A/B testen zijn we uiteindelijk tot een geoptimaliseerde versie van onze check-out gekomen.  De lancering van de nieuwe check-out is een belangrijk onderdeel van excellente klantgerichtheid. Het team heeft de passie voor deze excellente klantgerichtheid met veel zorg doorgevoerd in het eindresultaat.”

Klanten kiezen de bezorgoptie die bij hen past.

Met de lancering van een vernieuwde check-out worden de bezorgdiensten fors uitgebreid. Naast de snelle service van 24-uurs levering biedt Sooco klanten nu ook de gelegenheid om zelf de dag en tijd van bezorgen te kiezen. De zogenoemde tijdvaklevering voorziet in de wensen en behoeften van online klanten, wat de conversie verhoogt. Klanten kiezen de bezorgoptie die het beste bij hen past.

Bezorgen en afhalen bij PostNL afhaalpunten

Sinds woensdag is het voor schoenenliefhebbers ook mogelijk om hun bestelling te laten bezorgen bij één van de ruim 2600 Post NL afhaalpunten in Nederland. Als er op werkdagen wordt besteld, is het pakket de volgende dag al vanaf 15:00 uur af te halen. Een groot voordeel is dat veel afhaalpunten ook ’s avonds geopend zijn. Klanten die overdag werken kunnen via deze service hun schoenen ook binnen 24 uur in huis hebben.

Gratis afhalen bij Sooco Footbar

Retourneren via de Footbar Store in Enschede was al mogelijk en nu kunnen ook de bestellingen gratis worden afgehaald. Bij bestellingen op werkdagen voor 20:00 uur kan het pakket de volgende dag al vanaf 09:30 uur worden afgehaald in de fysieke winkel. Bestel je na 20:00 uur, dan is het pakket vanaf 13:00 uur af te halen. Met deze afhaalmogelijkheid wordt er een nieuwe dimensie aan de onmi channel strategie toegevoegd en verandert het online bestellen juist in een extra moment van fysiek contact met de klant.