Geplaatst door T-Mobile Nederland

Speedtest wijst uit: T-Mobile heeft snelste mobiele netwerk van Nederland

Den Haag – T-Mobile krijgt de award voor het snelste mobiele netwerk van Nederland. Dat maakt Ookla, de maker van ’s werelds meest gebruikte speedtest-app voor het meten van datasnelheden, vandaag bekend. Ookla heeft hiervoor de data van 367.647 speedtests gebruikt die tijdens het tweede en derde kwartaal van dit jaar zijn uitgevoerd. T-Mobile haalt in de test een gemiddelde downloadsnelheid van 65,06 Mbps en een uploadsnelheid van 17,50 Mbps en laat daarmee concurrenten ver achter zich.

Het netwerk van T-Mobile staat wereldwijd bekend als een van de snelste en meest innovatieve mobiele netwerken. Søren Abildgaard, CEO van T-Mobile: “Wij hebben ons netwerk volledig opgebouwd rond de fors toenemende vraag naar data door onze klanten. Met onze Unlimited-klanten ervaren we iedere dag hoe de behoefte aan razendsnelle data toeneemt. Het T-Mobile netwerk kan hierin voorzien en biedt de mogelijkheid om keer op keer naar de volgende versnelling te schakelen. De combinatie van veel 4G-masten, ideale frequenties en ’s werelds meest geavanceerde technologie stelt ons in staat om de toekomstige datagroei te kunnen verwerken van de miljoenen klanten die razendsnel en ongelimiteerd willen gamen, video’s kijken, muziek streamen of bestanden downloaden.”

Wereldwijd leider in het testen van datasnelheden
Ookla is wereldwijd leider in het testen en analyseren van het internet en datasnelheden. Met meer dan 10 miljard speedtests die wereldwijd zijn uitgevoerd met de Speedtest-app kan Ookla heel nauwkeurig en onafhankelijk inzicht geven in de snelheid en kwaliteit van mobiele en vaste connecties. Door de testen van alle gebruikers in Nederland naast elkaar te leggen, blijkt overduidelijk dat T-Mobile haar klanten gemiddeld het snelste netwerk biedt.

Doug Suttles, CEO van Ookla: “We feliciteren T-Mobile en haar klanten van harte met de best mogelijke ervaring van internetsnelheid in Nederland. Wij kunnen op basis van onze Speedtest-data bevestigen dat T-Mobile de award voor ‘Nederlands’ snelste mobiele netwerk’ verdient.”

Rachid El Hattachi, Chief Technology Officer van T-Mobile Nederland: “Het is geweldig om van Ookla de award te krijgen voor het snelste mobiele netwerk van Nederland. We bouwen iedere dag fors aan het netwerk om onze klanten de beste ervaring te geven met dekking, snelheid en stabiliteit. Zo hebben we afgelopen maanden het aantal frequenties uitgebreid voor meer downloadcapaciteit, een forse upgrade van het netwerk afgerond en voegen we constant de nieuwste technologie en antennes toe. Op die manier streven we ernaar om onze klanten altijd het best mogelijke netwerk in de wereld te bieden tegen een gunstige prijs. Met dit netwerk laten we de concurrentie ons inziens ver achter ons.”

Over de Ookla award
Ookla vergelijkt speedtesten die gebruikers hebben uitgevoerd op iOS en Android mobile apps op de netwerken van de voornaamste mobiele providers in Nederland om uiteindelijk het snelste mobiele netwerk te kunnen uitwijzen. Op basis van de ruwe data van het tweede en derde kwartaal van dit jaar haalde T-Mobile gemiddeld de hoogste score, zowel voor upload als download op 4G-toestellen.

Het netwerk voor Unlimited
Met ’s werelds meest geavanceerde mobiele netwerktechnologie kan het hele netwerk op afstand worden beheerd en kunnen nieuwe toepassingen zeer snel worden doorgevoerd. Hierdoor biedt T-Mobile ruime capaciteit en zeer hoge snelheden. T-Mobile werkt samen met Huawei aan de technologische ontwikkelingen van het netwerk. In november organiseren zij gezamenlijk het TechCity-event, waarbij nieuwe en toekomstige technologieën worden getoond.

Met in totaal meer dan elfduizend 4- en 4,5G-masten op 4.700 locaties heeft T-Mobile de grootste datacapaciteit van Nederland, met de hoogste mastdichtheid. Dat is van belang, omdat de kwaliteit van het signaal sterk afhankelijk is van de afstand tot een mast. Ook is het frequentiepakket van T-Mobile specifiek geschikt gemaakt voor de verwerking van grote hoeveelheden data.