Industry Wire

Geplaatst door Immovator

Spinnin’Records, 101Barz en Top 2000 over muziek en innovatie tijdens Cross Media Café Muziek

De muziekindustrie verandert in rap tempo. IMMovator en Beeld en Geluid organiseren daarom een Cross Media Café over muziek en innovatie. Op dinsdagmiddag 12 december komen professionals uit de muziek- en media-industrie bij elkaar om bijgepraat te worden over de laatste digitale innovaties. Met showcases van onder andere Spinnin’ Records, 101Barz, de Top 2000 en MTV.
Waar vroeger vooral geluisterd werd naar de radio voor de nieuwste muziek, luisteren veel mensen nu online naar de nieuwe Top 40. Zo heeft onder andere Spotify 140 miljoen gebruikers, waarvan er 60 miljoen betalend zijn. Door deze verschuiving en opkomst van nieuwe platforms is innovatie in de muzieksector steeds belangrijker. Op welke innovatieve manieren maakt de muzieksector gebruik van digitale mogelijkheden? Welke nieuwe media innovaties zijn relevant voor artiesten? Tijdens het Cross Media Café presenteren Nederlandse ondernemers hun spraakmakende projecten op het gebied van muziek en media.
Programma
Het programma start om 14:00 uur en sluit af met een netwerkborrel bij Beeld en Geluid. Op het programma staan de volgende sprekers:
  • Meindert Kennis (‎Spinnin’ Records) over de verspreiding van muziek via platforms als Musically en Twitch en andere slimmigheden, waarmee Spinnin Records groot is geworden
  • Gijs Staverman, DJ en presentator van de Top 2000 en Tom Goris, wiskundige verbonden aan het Freudenthal Institute van de Universiteit Utrecht en de huis-statisticus van de Top 2000, presenteren samen wetenswaardige en grappige lijstjes, en laten zien welke inzichten data-analyse ons kunnen verschaffen
  • Edwin van Manen en Danny Burlage (Wortell) over de MTV Moods Music Mashup: een analyse van je gezicht wordt gecombineerd met passende muziek
  • Angelo Diop, ook bekend onder de naam Rotjoch, is de bedenker en presentator van het hiphop-programma 101 Barz, een multimediakanaal van BNNVARA. Hij wordt geïnterviewd over zijn werk met 101Barz en de ongekende populariteit van dit kanaal op alle platforms.
  • Anne de Jong (Challenge Records) over MeloMe, een Nederlandse streamingdienst voor klassieke muziek die in november 2017 van start is gegaan. ​
  • Sam Feldt, een Nederlandse DJ met bijna een miljoen volgers, wil met zijn startup Fangage artiesten helpen een database op te bouwen met gegevens van hun grootste fans, als alternatief voor Facebook
  • Ard Boer (New Music Labs) over Hitwizard, een manier om hits te voorspellen op basis van data afkomstig van Nederlandse radiostations en de Spotify database
  • Dennis Braunsdorf en Alexander Mooij presenteren hun nieuwe muziek software product: de signature audio plugin Focus One
Over Cross Media Cafés
De Cross Media Cafés zijn vakbijeenkomsten georganiseerd door iMMovator en Beeld en Geluid. Tijdens de bijeenkomsten worden deelnemers in korte tijd bijgepraat over een relevante ontwikkeling in de media en wordt ruimte gemaakt voor discussie en netwerken. Het is de plek bij uitstek om snel te leren van ervaringen van anderen en daarover in gesprek te raken. De bijeenkomsten vinden plaats tussen 14.00 en 17.00 uur, gevolgd door een netwerkborrel. Registreren is gratis.
///Einde persbericht
Over iMMovator
Het iMMovator Cross Media Network is een netwerkorganisatie die zich richt op het aanjagen van innovatie in de media gedreven door economisch rendement (bedrijvigheid, omzet, investeringen). De netwerkorganisatie richt haar activiteiten vanaf het najaar 2017 op de onderwerpen data4media, Spectacular Live Events, Immersive Media en Business in Media. Rondom deze onderwerpen bouwt iMMovator communities van professionals, onderzoekers en studenten en worden diverse activiteiten gepland.
 
Over Beeld en Geluid
Beeld en Geluid is het instituut voor mediacultuur; een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor zowel particulieren als professionals. Het instituut duidt actuele ontwikkelingen rondom mens, media en maatschappij vanuit mediahistorisch perspectief. Dat doet het vanuit zijn collectie, als mediamuseum, als kennisinstituut en als onderwijspartner. Beeld en Geluid laat zien hoe media zich hebben ontwikkeld in de (recente) geschiedenis, volgt actuele ontwikkelingen en reageert op nieuwe mediafenomenen. Zo levert het instituut een relevante bijdrage aan een open mediacultuur die hoort bij een vrije samenleving.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht