Geplaatst door GX Software

Sportwereld omarmt fan-engagement

Judobond, Watersportverbond en Sportscloud gaan aan de slag met het customer data platform BlueConic. Deze sportbonden omarmen fan engagement als strategie en zetten BlueConic in om invulling te kunnen geven aan deze strategie.

Voetbalclubs Ajax en PSV werken al 15 jaar met de oplossingen van GX Software om de fan ervaring op hun digitale kanalen zo goed mogelijk te laten zijn. De laatste tijd zien we een sterke toename in de adoptie van fan engagement als strategie van allerlei sportorganisaties, om de banden met leden en fans te versterken en nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen.

Om gehoor te geven aan deze trend trekt GX Software samen op met Techonomy uit Eindhoven. “We begeleiden organisaties in de sport- en zorgsector in het omgaan met de snelle veranderingen in de digitale wereld en in het bewustmaken van het belang van data.” aldus Peter Sprenger, oprichter van Techonomy. “Sportorganisaties vormen daarbij een bijzondere groep omdat ze vaak met betrokken leden en fans te maken hebben.”

Customer data platform BlueConic
Het customer data platform BlueConic is een software-oplossing die het mogelijk maakt om individuele profielen van fans op te bouwen en daarmee zeer relevante en persoonlijke informatie aan hen te publiceren over een veelheid van kanalen. De website, een app, e-mail, de webshop, ticketing, etcetera. “Het is mooi om te zien dat dit concept nu breed in de sportwereld wordt opgepakt.” zegt Henk Vlastra, accountmanager Sport bij GX Software. Hij doelt daarbij op de recente start van projecten bij de Judobond, het Watersportverbond, Sportscloud (een samenwerkingsverband tussen meerdere kleinere sportbonden) en de KNZB. Uiteenlopende organisaties met de gedeelde visie dat data, personalisatie en dus relevante content tot een sterkere band tussen een fan en zijn sport leidt en via nieuwe verdienmodellen voor meer omzet zorgt.

***************************

Over GX Software
GX Software helpt organisaties hun digitale kanalen persoonlijk te maken. Wij geloven in de combinatie van software en services, om de beste persoonlijke digitale ervaringen te kunnen creëren. Wij maken hierbij onder andere gebruik van het content management systeem XperienCentral, het customer data platform BlueConic en de formulierenmodule InteractiveForms. Deze producten stellen onze medewerkers en partners in staat om de behoeftes van onze klanten perfect vast te stellen, daar de juiste oplossingen bij te kiezen en projecten succesvol af te ronden. Dat heeft dan weer ultieme digitale klantcommunicatie, hogere loyaliteit en meer omzet tot gevolg.
Dus: Make digital personal. Veel vooraanstaande Nederlandse bedrijven – waaronder Nationale-Nederlanden, Aegon, KPN, Wereld Natuur Fonds en Ajax – plukken daar al jaren de vruchten van.