Geplaatst door Spotler

Spotler wederom ISO 27001 gecertificeerd

Zoetermeer, 1 februari 2018 – Spotler Holding, het bedrijf achter Spotler Nederland B.V. en Spotler Software B.V. heeft voor het tweede jaar op rij met succes de certificering voor ISO 27001 doorlopen voor de gehele organisatie. Hiermee laat Spotler aan klanten en partners zien dat het aan alle normeisen op het gebied van informatiebeveiliging voldoet.

Bovendien geldt het behalen van het ISO 27001 certificaat als passende technische en organisatorische maatregel voor de AVG. En dat verzekert de gebruikers van de software van Spotler ervan dat zij met een leverancier samenwerken die security- en privacy-zaken goed op orde heeft.

Goede beoordeling door DNV GL

Net zoals in 2017 waren de auditors van DNV GL erg positief over de manier waarop de gehele Spotler organisatie met ISO 27001 omgaat. Met name de AVG-aanpak in de eigen software én de wijze waarop Spotler voor de eigen organisatie met AVG aan de slag is gegaan, sprak aan. Verder waren zij o.a. lovend over de betrokkenheid van het management en de awareness van alle medewerkers.

Waarom ISO 27001?

De norm ISO 27001 is de internationale standaard voor informatiebeveiliging. De standaard beschrijft hoe organisaties informatiebeveiliging procesmatig dienen in te richten, met als doel om de vertrouwelijkheid, beschikbaarheid en integriteit van informatie binnen organisaties zeker te stellen. Nu Spotler en zijn software nog steeds voldoen aan deze standaard laat Spotler al zijn klanten, partners en leveranciers zien dat zij serieus met de beveiliging van data omgaan en dat zij er ook daadwerkelijk naar handelen.