Industry Wire

Geplaatst door Starcom

Starcom Quality Index de volgende stap in marktverandering voor digitale inkoop van cpm naar kwaliteit – ‘tijd in beeld’ en ‘doelgroep’

Het digitale ecosysteem is ‘vervuild’ met non-human traffic en het gebrek aan inzichtelijkheid van impressies in combinatie met tijd in beeld. Op basis van de Starcom QuaIity Index introduceert Starcom aan haar klanten de mogelijkheid om meer garanties in kwaliteit en zichtbaarheid in te kopen.

Starcom QuaIity Index is het resultaat van jarenlang investeren in (digitale) zichtbaarheid, kwaliteit en transparantie op basis van DMA technologie (wereldwijd erkend door ABC) en betreft een data intelligence platform waar klanten en exploitanten in verwerkt zijn. Sinds 2008 wordt DMA al geïmplementeerd in alle digitale inzet en levert voor de klanten van Starcom een structurele rendementsverbetering in de totale waardeketen van digitale media. Starcom is inmiddels DMA-C gecertificeerd en realiseert overall een viewability dat 38% hoger ligt dan het onlangs gepubliceerde marktgemiddelde.

Cornelie Weller (ceo Starcom):”Transparantie is de belangrijkste driver voor ontwikkeling en is standaard onderdeel van onze digitale media adviezen als gecertificeerd DMA-C bureau. We brengen niet alleen al langer de waarde in beeld voor onze klanten en exploitant-relaties, we rekenen ook steeds meer af op kwaliteit met publishers en leveren daarom meer added value aan onze partners. Nu wordt de volgende stap gezet, waarbij ook een belangrijk rol is weggelegd voor VivaKi eXchange; de gemeenschappelijke buying en trading unit van Starcom en Zenith Optimedia”.

Deze volgende logisch stap in het veranderen van de markt en het creëren van een nieuwe currency is dus de introductie van Starcom Quality Index: de eerste propositie die adverteerders naast het inzicht in de performance van digitaal, nu ook de mogelijkheid biedt op kwaliteitsgarantie op basis van tijd in beeld. Richard van der Wilk (cxo): “Gemiddeld wordt 80% van alle brand metrics resultaten gerealiseerd door vertoningen die langer dan 5 seconden in beeld zijn bij de juiste doelgroep, en dus is het noodzakelijk om daar voor onze partners in te optimaliseren. Met Starcom Quality Index gaan we zelfs een stap verder door die mogelijkheid aan te bieden door niet de focus op cpm te leggen, maar daadwerkelijke ingekochte tijd bij de juiste doelgroep.”

Met de Starcom Quality Index gaat Starcom verder dan alleen de IAB standaard (+1 seconde in beeld) en levert mogelijkheden op basis van daadwerkelijke ‘tijd in beeld’ inkoop in plaats van het huidige cpm afrekenmodel.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht